Iklan aku..

Tuesday, September 11, 2012

tuition @ tuisyen..

Tadi pagi otw mai ofis, kat HOTFM ada kisah pasal tuisyen a.k.a tuition ni..byk la caller2 call citer kisah2 depa time dedolu, ada yg penah ke tuisyen angkut geng ramai2, ada yg x penah ke tuisyen pon, tp tetap bjaya p obersi dgn tajaan JPA lagi..hem..teringat kisah aku ni dulu2, aku memang tak pernah langsung p mana2 tuisyen berbayar mcm kawan2 yg lain. SEBAB?? seriusly sebab kewangan..dulu bapak aku jer keje sorang, mak surirumah sepenuh masa, so dengan gaji arwah bapak yg x seberapa, mmg aku x pernah mintak or suggest nak ke mana2 tuisyen mcm kwn2 sekelas aku yg lain. yup, aku anak jenis yg sedar diri ok..pujidirisendiripulak..time skolah rendah, cikgu buat kelas tambahan belah petang, aku mesti join, mesti la sbb wajib. tp keputusan upsr ok ok la, xlah 4A, separuh je dr tu..pastu smpaila PMR n SPM, aku cuma attend kelas tambahan dr cikgu skolah je..so, kalau la org tanya aku bab2 tuisyen ni, sumpah aku xtau camna keadaan dlm kelas tu camna, cikgu yg mengajar tu camna..tp alhamdulillah, berjaya jugak aku sambung study sampai tahap yg aku inginkan..aku x pandai, tp agak2 kalau aku masuk tuisyen, aku lagi pandai pandai pandai tak??hehehe...so, utk anak2, aku akan cuba yg terbaik utk bagi anak2 pendidikan sebaik2nya ikut kemampuan aku dn hubby..insyaallah..buat masa ni, jgn terkejut klu aku bgtau yg aku belum hantar anak aku ke tuisyen, sbb dia lemah dah bacaan, patutnya aku dah start hantar utk memantapkan bacaan anak aku ni, tp mostly yg aku survey semua fokus kat subjek, bukan kat student yg slow dlm bacaan. so, aku cuba luangkan masa utk ajar dia lancarkan bacaan, pengiraaan nampak ada improvement, bacaan utk BM x brapa lancar, tp english laaagi la out..start tahun depan, camna pun aku kena pastikan anak aku masuk mana2 tusyen, lagi bagus yg fokus to bacaan. mahal sikit pun kalau ada, xpa..ibu usahakan ya Syamel..

No comments:

Post a Comment