Iklan aku..

Wednesday, December 14, 2011

Syamel Sunat

Dah lama berlalu citer ni..1 Dec lepas aku sunatkn Syamel, mmg last minit perancangan ni dibuat, company tmpt aku keja ni, anjurkan majlis berkhatan beramai2, kalau tanya syamel memang xmau la, 'abg takut, sakit la ibu'..tu ayt dia bila aku tanya..so, aku ingat bila majlis berkhatan beramai2 ni kurang takut la kot..so, pagi2 1hb tu, aku,hubby n syamel siap2 la, katanya kul 9 start, si adik siap2 terus hantar ke skolah..dia blm cuti lg..training utk konsert hjg thn tadika dia..sampai je klinik tu, syamel turn yg ke 3, pas daftar, terus bawak dia kasi mkn kenyang2 dulu sebelum 'burung kena sembelih'..diam je dia, dari rumah sampai ke klinik, x byk ckp..layan blues..takut la tu..dh habis mkn, msk balik klinik n tunggu sampai turn dia..aku rasa dia paling muda, yg lain2 tu ada yg dh darjah 4 dh..bila sampai turn dia, dia masuk ngan abah dia ja, aku pak dia x benarkan..aku ingatkan salah ke hapa, aku tungga jap kat luaq, baru 2,3 minit masuk aku dah dengaq suara syamel meraung, waaa waaa..aku tanya kat pembantu klinik tu, 'adik, kalau kak masuk boleh tak?', eh bolehhh..mana la tau, kot2 sunat ni org pompuan xleh masuk ka..so, apa lagi, aku tolak pintu tengok dia dok nganga, rupa2nya doc tu baru dok cucuk kat anu dia..sakit la wei, aku yg tua ni pun fobia kat jarum, budak besaq tu, apa lagi kan..habis cucuk, dah kebas, aku tengok la dr A-Z proses berkhatan tu..seriyau gak, yg si abah tu dok hint2 suruh aku kluaq, dia kata anak lg kuat nganga tengok ibu kat dalam..eleh, sama je kalau aku x masuk ke, ada kat dalam ke, dia nganga camtu gak..pengalaman tu, nak tengok orang lain, tak mungkin la kan, so tengok anak sendiri boleh kan..
yg aku nak story mory ni, adalah kerisauan aku..syamel dikhatankan guna kaedah clamp, so pas 1 minggu, clamp tu dibuang, tp ada 1 lg alat yg patut tanggal sendiri, x tanggal2 sampai la ni..kesian aku tengok. nurse tu ckp kena rendam, dah rendam sampai kecut2, tak tanggal2..aku n hubby try gak sentuh benda tu, kot2 leh tanggal, tak jugak, makin merah n sakit lg ada la..esok kena p klinik tu semula, doc ckp jumpa dia kalau masih x tanggal..apa dia nak buat aku xtau la..kesian si syamel..dah 2 minggu dah ni..sabaq ye sayang, insyaallah, nanti burung abg lega la tu..kesian tengok dia, mak aku ada kt umah jagakan dia..sampai demam2 mak..dia pun boring la kot dok lama2 umah aku, tp cucu punya pasal, dia dok jugak la..

No comments:

Post a Comment