Iklan aku..

Monday, October 3, 2011

ada je..

Mak aiii...kesian betoi kat blog ni, ada tuan tp mcm xdak je kan..bukan sibuk mana sgt pun, biasa la sibuk ngan keja hr2 kt ofis, kat umah..dan ada 1 lg buat aku sikit sibuk..jeng jeng jeng..aku join 1 bisnes ni, ye lah nak tambahkan pdptan kan..tlg2 fmly..awat?gaji x cukup ke? alhamdulillah, cukup lg takat ni, blh bayaq itu ini, blh beli itu ini, tp dlm keadaan tkawal lah kan..dahulukn yg penting, klu ada lebih2, kita beli la apa yg kita nak..ye dak? tak pun saving kasi lebih..eh, nak tau tak bisnes apa aku join? aku ni bukan baru ni join bisnes, sblm2 ni ada la, tp xlah bnyk, aku join keahlian je, sbb nak guna brg2 tu..tp kali ni, aku join sbb brg ni mmg aku nak guna, dan org lain pun akan guna, yelah, sambil guna, sambil2 tambah duit poket..kena la bijak buat perancangan, dengaq kata tahun depan dunia akan mengalami krisis ekonomi, ntah la..betoi atau x, tu blakang kira, yg penting apa persediaan kita utk menghadapi hr2 esok..cukup ke saving dlm akaun tu? kalau sakit demam, duit kena kluaq gak kan, kalau sihat, alhamdulillah..sakit ni kalau dia nak mai, x kira masa, satgi2 pn dia blh mai..jadi tumpang masih dok sihat ni la, kita kena jaga badan, jaga pemakanan..semua kena jaga ye dak..nak tau aku join bisnes apa?nanti aku citer la k, harap2 aku rajin le nak update..aku akan share sbb apa bisnes ni yg aku pilih..banyak bisnes kat luar sana, tp x tbuka utk join, kalau join utk pakai sndri, ada la..utk jual tu, boleh la sikit2, sbb nak dpt harga murah..offer gak kat kengkawan harga murah2..aku susah nak jadi 'peniaga' sbb aku kesian nak jual barang ngan harga jual, aku mesti jual ngan harga aku..kekeke..tu bisnes tolong orang kot.. ;) xpelah, untung x banyak, tp tolong dpt jugak pahala kan..harap2 la..

No comments:

Post a Comment