Iklan aku..

Monday, June 21, 2010

terharunya..

Baru je bbrapa minit yg lalu, one of my staff dtg jumpa aku, mintak aku cop & sign pengesahan kat slip gaji dia..aku berseloroh ngan dia, 'ni mesti En H nak apply apa2 ni..' dengan senyuman, dia balas kat aku, 'betol pn, ni utk kemasukan anak saya ujung bulan ni kat UiTM..Course apa anak En H ambik?aku tanya lg, bebasa basi lagaknya..Medic..Waa..tahniah dr saya, aset tu..berkat susah payah En H, ulang alik pegi keja,dh bebayar..amboi..cam baguih plak aku pya ayat..tp aku cukup2 terharu klu benda2 camni, ayah ssh pyh cari rezeki,akhirnya dpt anugerah dr Allah, dpt ank yg cemerlang.memang ramai yg dpt msk u, tp anak EN H ni kategori bijak dan cemerlang, sebab tak ramai yg tpilih utk course Medic, betoi dak, ye la,koman2 pointer 3.85,kurang kalu aku tak pasti la..aku pun cukup2 makan je..idak le cenggitu pointer aku..hik hik..malu weh nak kabo..en H ni humble je..aku pun terfikir, susah payah aku ulang aling mai keja, camna pulak la Allah nak balas..harap balasan yg baik2 aje..kita sbg manusia, kena ikhlas dlm apa jua pbuatan,dan jgn sesekali mengharapkan balasan atas kebaikan yg kita lakukan, kan kan? aku cuma mengharapkan yg terbaik dari Allah SWT, yg tak elok,memang dari diri kita sendiri..hari ni aku pose..pose ganti..6 - 1 = 5 hari lagi dok ada..

No comments:

Post a Comment