Iklan aku..

Thursday, February 19, 2009

demam..

sekarang ni mungkin musim kot..anak aku (syabil) demam tak mau kebah2, dekat 1 minggu dah, cyan le bila tengok anak sakit nih..aku pun tak sihat sebenarnya, mai keja rasa seram sejuk, badan sakit, kdg2 rasa cam nak pitam je, syamel pun batuk, selesema..ubat masuk ni dah 3 klinik dah aku amek kat syabil, tapi peluh kejap je, pastu panas balik. susah ati aku, hubby lak takdak kat sini, nunnn di Sabah, panjat gunung kinabalu anjuran jabatan dia. so aku la ke sana ke sini, nak buat camna kan..hubby lak ujung minggu ni baru nak balik. takkan la aku nak suruh di terbang balik, kalau p sendiri ok la, ni dengan org, group..arrggghhh...tatau nak pikir apa..seb baik aku dok ngan mak, mak ada, kakak pon dok dekat, ada gak org amek berat..bukan la maksud aku hubby tak amek berat, nak dijadikan citer anak aku sakit time dia takde kat sini..xleh le aku nak salahkan dia kan?apa pun, aku doa moga2 anak aku cepat sembuh..cyan dia, sakit, tapi tak reti nak habaq, tapi syabil ni kira anak yang bagus, wpun demam, tapi dia x meragam, kdg2 main cam org tak sakit, tapi kekadang tu ada la jugak..nak mintak dukung je..nak nenen ke..jadi gak, tapi sikit2 je..selain amek ubat kat doktor, aku p gak try amek air tawar, kata mcik tu, anak aku ni bakal kena demam campak,bila nanti badan dia sejuk baru keluar, tapi dok demam lagi, campak takleh keluar. ish..cyan la aku tengok..
aku pun amek gak air tawar kat diri aku, tup2 mcik tu kata bahu aku yang sakit tu (1 bulan lebih dah..) sebab aku 'terkena' dekat tokong hindu. Ha? tekojut aku, tetiba dia cakap centu..nak caye ke tak nih?dia kata aku tkena ngan roh hindu pompuan..ish..aku musykil la bab2 ni, tapi aku mmg la sakit, p mengurut, tok yg mengurut pun kata ada 'benda' gak..adoi..tapi kita sebagai manusia ni, tak boleh nak nafi, tentang kewujudan benda2 halus ni, betul tak? bukan kita je kat alam ni..sebut pasal hindu, bulan lepas aku ada krisis sikit ngan opismate aku (hindu lelaki), bukan la gaduh, pasal customer, tapi kitorang dah settle cara baik.bukan gaduh, tapi kompius, customer aku ke customer dia..last2 customer tu memang aku yg punya..dia pun tak marah la aku tengok..aku tak fikir la benda ni ada kaitan dengan dia ke ape ke..tapi....ntah la, apa yang mampu aku berubat je la..

No comments:

Post a Comment