Iklan aku..

Monday, March 7, 2011

Berita gumbira..

lalalalaa...sukanya dalam hati..hihihi..tp xlah 100% suka tu..kiranya permulaan thn 2011 ni, kira bagus la..ada bbrp perkara yg buat aku suka, antaranya:

1) Ambik gaji kat ATM bln 1 hari tu, tekezut berok, sbb ada lebihan yg diluar jangkaan,ye la, slalu tekan gaji aku, byk tu je..x ubah2..2 thn lebih gaji yg sama je, unless ada millage claim, tu pn masuk x sama date ngan gaji..2mggu awai sblm gaji..aku kan keja kontrak..so, mn ada kenaikan..klu seploh thn keja kontrak, seploh thn la gj x bganjak..so camno nk tambah ahli baru??aduhhh...risau gak, kot2 bank tsalah kredit itu duit (debit ke kredit ek??bodo tul aku ni..huhuhu)..so, apa lagi, aku cek payslip online..yes!!yes!! ropa2nya, sejak aku tukar unit ni, dr SME ke CS, rupanya2 ada kenaikn wei..manyak le jugak..so, 3 bln tu ada areas..patut lah banyak..syukur alhamdulillah...msk 3bln areas+basic baru+elaun2...sapa x bes kan? tu yg pertama..

2) yg kedua lak, last week, hr Jumaat, bos aku tipon. aku cuti la, kan keja kt Kedah..bos cakap HQ nak justification dr bos tentang aku utk absorb aku ke jawatan tetap..sukanya aku...bila tengok justifikasi bos (dia cc kat aku..bgs gak..)terharu sungguh..ye lah, klu utk permanent, xkan dia nk bagi ayat yg x konpiden ye dak? kira elok2 blaka la ayat tu..tq bos..wpun benda tu belum pasti, aku ttp bdoa agar post tu milik aku..kalau rezeki aku Allah dh tetapkan camtu, aku sgt2 lah bsyukur..doa2kan aku ye kengkawan..

itu je kot perkara yg aku nak kongsi yg boleh buat aku tersenyum..wpun takleh senyum lebar2..sbb benda belum pasti, tp tetap bsyukur krn masih ada pkerjaan, utk cari duit, bantu suami..blh bg sikit2 kat mak di kg..blh la beli apa yg aku kehendaki..beli apa anak2 nak, tp dlm kemampuan aku le..wpun hari2 kena ulang alik 80km, aku ttp hepy dgn suasana keja kat sini..mn ada jem2, jln yg lengang, cma kekadang tu kna hati2 ngan geng2 lembu melintas..tp aku bsyukur dgn smua yg Allah kurniakan pada aku..aku kena rajin2 keja la, buktikn pd bos yg dia x silap percaturan utk permanentkn aku..Semoga ianya menjadi kenyataan..Amin..

No comments:

Post a Comment