Iklan aku..

Tuesday, March 1, 2011

Petua utk org yg kerap sakit kepala..mcm aku ni..

Hari ni, bangun nk p keja, kepala aku bdenyut2 je..nak kata tdq lewat, biasa2 je..mbe sbb aku mkn megi semlm kot..byk bhn perasa dia..agaknya la..sbb tu aku suka msk sdri, simple2 je, tp msk sndri..sbb kalau aku msk, aku x suka masukkan perasa a.k.a ajinomoto..ntah le..klu boh bendalah tu, mmg la sdp, tp aku rasa cam x perlula kot..org lain tpulanglah kan..bukan aku x penah guna lgsg, pernah..cuma x amalkn..eh, melalut pulak..sinambungan la kan..jd, sinambungan dr tu, sakit kepala mak ni..huuhu..sampai ke pangkal leher ni..ms dulu2 aku,time bujang2 n tinggal ngan mak, arwah pak aku selalu bg petua ni utk kurangkn skt kpla..bila amalkn, mmg bkesan..camni, bila bangun pg, mesti la mandi kan? ok, masa nak mandi tu, pertama skali basahkan kaki dulu,lama sikit, then baru terus naik sikit, ke lutut, seterusnya ke badan n kepala..arwah ckp, panas tu akan kluaq ikut kaki, camtu la lebih kurang..tp kalau mandi tu terus basahkn kepala, x elok..kena ikut step..klu x, panas tu cam xmau kluaq..penah masa kt poly dulu, hsemate aku kerap sakit kepala, ye la, study kuat kan..aku bg petua tu kt dia, dia cakap, lega!betul2 lega..so, boleh try la..aku amalkn yg tu hari2, cuma biasalah, panas2 ni, sesekali sakit kepala menyerang jugak kan..x salah mencuba, ye dak? petua mak aku pn ada gak..ambik periuk nasi, yg baki2 tu, jgn terus basuh, masukkan air dalamperiuk tu,semalaman, so esok paginya,sblm mandi, ambik air tu, basah2kn kpla,tepuk2..air tu mmg sejukk sgt2..agak2 hmpir kering, p mandi..bila aku compare dua2 petua ni, cam btentangan pon ada, pak aku srh bshkan kaki dlu, mak pulak suruh tarok kat kpala..hem..tp berkesan dua2nya..cuba la ye..free je..hehehe..

No comments:

Post a Comment