Iklan aku..

Tuesday, January 25, 2011

Rajin adik rajin..rajin baca buku..






Haa..ni citer si Syabil pulak..kira2 hampir 1 bln dia bskolah, nmpak dia sgt lah rajin pegang pensil dan buku..eksaited kemain..time malam aku sibuk sgt2, lebih2 lg time hubby aku takdak, khurss kat KL n Kajang nunn..kesian la aku, tgn 2 cam x ckp je..hihihi..balik dr kja dh dkt kul 7 dah..hubby xdak, mls plk aku nk memasak..kebetulan hr tu ada psr malam kat tmn aku tu, so kasi tapau je, moi sup n megi goreng..pas mkn baru nk tgk beg sklah anak2, kalau x, ni tugas abhnye..dah outsttn, aku la kena ambik alih..si abg cam dh x semangat je nk buat homework, dok ngadu sakit perut, sakit belakang..betoi ke akai mls nak blajaq ni..aku pn x tau la..layan la gambaq si budak kenit tu menulis, tau apa yg dia pandai tulis tanpa bantuan?? Huruf O..ye..huruf o sahaja..yg lain dia suruh "bu..gang angan adik" ckp pun x teruih (pelat)..harap2 anak2 ibu ni rajin sampai besaq la ye..jgn separuh jalan..si abg pulak, nampak gayanya cenderung ke arah kira2, nombor2..Math la..bab bacaan masih merangkak..aku kalau jd cikgu dia, meraung la budak tu, cikgu cam singa lapaq..pehtu baru la nak nyesal..slalu aku camtu la, kalau hubby marah anak, aku sentap gak, sedih..tp kalau aku marah??pastu baru nak rasa bersalah..haih...

No comments:

Post a Comment