Iklan aku..

Wednesday, January 5, 2011

Anak dah start skolah..





Hari ni masuk hari ke 3 anak2 aku bersekolah, syamel darjah 1 n syabil kindergarden 4 thn..teruja pun ada, risau pun ada..nak jadikan citer, hr 1st skolah, hubby aku yg antaq anak2, syamel sesi petang, tp pepagi tu trus htq ke nursery tempat trnsit dia..pagi ada kelas iqra, pas blk dr kelas iqra' trs van nursery tu antaq ke skolah..aku bercuti tp kengkonon nak follow van dr blkg la, tp aku trs ke skolah tunggu kat sana..parent ramai kemain, jam gila..ujan pun lebat..sampai ke sudah, aku u turn balik umah trs..mmg aku tawakal je la, anak aku p n blk naik van, berdikari la hero aku tu..risau gak takut dia t'tinggal van ke..silap naik van ke..ish..makan ke tidak, pandai ke dia membeli di kantin tu..tp bila petang, aku p ambik dia, duit skolah yg aku bagi 2 ringgit tu, baki 2kpg je..dia beli itu ini katanya..ok la, kenyang jugak..so, hari k2 aku dah kurang risau dah..yg aku doakan dia slamat sepanjang pergi balik naik van tu, sewaktu kat skolah dan walau di mana pun, semoga Allah lindungi anak2ku dari perkara2 yg tak diingini..amin..bab syabil pun sama gak, 1st day ke skolah, cam x ok,abah dia bgtau muka cam nak nangis je, tp hari k2 aku antaq, nganga sekuat hati..xmau..xmau..puas la jugak nak memujuk, at last aku kata ' kalau adik xmau p skolah, jom ibu antaq adik blk umah, dok sorang2, ibu keja, kalau ada hantu,nt dia makan adik..terus la turun dari keta, walau muka penuh air mata..hahaha..kesian anak ibu..rela dalam tpaksa kan..moga jadi anak yg bguna n cerdik, abang pun gitu ye sayang..

No comments:

Post a Comment