amboi tajukkk...bukan main..tp itu yg aku rasa sbenonye..or aku rindu kat hubby aku..ahaks..malu lak nak cakap..yo la, patut pun kalau aku nak rindu kat dia, dia d sinun, 2 minggu skali je leh jumpa..huhu..kdg2 rasa hidup kurang lengkap je, ye la, ujung minggu dok umah je, nak jenjalan pn xdak ati, tp kalau hubby balik pn, rasa cam kejap je, ye la dia cuti jumaat sabtu, aku sabtu ahad, so sabtu tu dia dah kalut2 nak balik, coz ahad dah keje..huih..brapa lama la agaknya aku nak berjauhan cam gini ye??tp jauh2 ni le menguji kesabaran, kesetiaan..yg penting aku rasa cam baru je kawin, sms2, i lap u, u lap me..cam cintan cintun pya zaman gitu..suami beb, sapa yg tak sayang suami kan..kdg2 aku rasa sedih n tkilan sbb tak dpt sediakan makan minum, pakai, segala kperluan dia mcm suami isteri lain..tp aku tau dia fhm situasi kami ni..apa yg penting, wpun bjauhan, kami ttp bahagia..sori ek..ter'emo' lak pepagi nih..layan jer..
Iklan aku..
Tuesday, July 21, 2009
Wednesday, July 15, 2009
anak-anakku..
aku balik keja kemarin, mak aku gtau perihal anak2 aku sepanjang hari.. macam2 ada..syamel suka sgt menyakat syabil, bukan sikit2, main2, gelak2, pastu ambik bantal tekap kat muka syabil. aduhai syamel..aku tau la dia masih budak2, kalau marah pun, kejap je dia ingat, pastu buat balik..adik aku plak ternampak masa diorang dok main2 tu, dia cekik leher syabil..si syabil plak, gelak2..mgkn ingat si abg main2..risau plak aku kat ofis dok memikirkan benda ni..kalau gaduh usah ckp la, berbalas2 pukulan..camni ke gelagat anak lelaki ha? aku tau le si syamel tu sayang kat adik dia, tp ntah le..rasa cemburu mengatasi rasa sayang dia kot??! ntah le..poning palo den..hal ni bunyi cam remeh, tp bila dok fikir, ssh ati gak le..
Tuesday, July 14, 2009
pi dusun..
ni cite agak dah basi la..tapi aku tak kira, sbb dah lama tak update..so layan p la no..baru2 ni, aku n geng ofis p terjah ke dusun salah sorang vendor tm le..bes la, ingatkan makan buah2 je, tapi siap di sediakan pulut, bihun, air dll..so, hari tu, jimat le, tak yah kluarkan duit untuk lunch..hahaha..kenyang..pas makan, tuan punya dusun tu bawak kitorang melawat ke dusun miliknye itu..besar la..mcm2 jenis pokok dia dok cite, tp aku kurang mendengar sbb lebih kepada dok makan..petik fresh2 lagi dari pokok, kupas2, makan terus..ada rambutan, pulasan, pala, durian, nam2, ish..banyak la kalau aku nak senarai kat sini..tuntung pun ada di pelihara..manja gitu..so, aku boh la kat sini sikit gambo2 utk tatapan sesapa yg jenguk blog aku ni..
Thursday, July 2, 2009
sambung citer..
aku kan kena marah baru2 nih..kesilapan yg tlalu kecik, aku kena marah ntah apa2 ntah..'kenapa awak tak attach skali ke processing benda yg saya email kt awak tu? org dah suap dah, luah balik..aduhai..ayat..tapi yg marah aku ni, pas marah aku, dia bleh blagak cam biasa..mmg aku tak nafikan, masa mula2 aku masuk keje sini pn, aku dah tau perangai dia, kwn2 aku dah warning..dia kalau tak puas ati, tak kira sapa pun dia marah, manager dia sendiri pun kena..tp aku dah ok dah, sembang cam biasa je ngan dia skarang..dah xmau amek hati dah, aku malas nak simpan2..sbb aku dah nangis puas2 kat besfren aku n manager aku..so..0 - 0 dah..
aku ni kan sensitif..tp cepat sejuk..so, dah tutup buku pn bab tu..
aku ni kan sensitif..tp cepat sejuk..so, dah tutup buku pn bab tu..
Tuesday, June 30, 2009
sedihnyaaa...
Hari ni aku dimarahi di depan ofismet aku yg lain..bukan manager aku marah, bukan AGM aku yang marah, bukan bos atas2 aku yg marah..tapi..ofismet aku sendiri yg marah..dia ngan aku, dia lebih senior, tapi kalau kira pangkat dia lebih rendah pada aku (tetiba rasa riak lak, bukan riak tp geramm)..esok la aku cite..nak balik ni..
balik kampung....
Jumaat lepas, aku amek cuti..planning balik jumpa hubby kat quarters dia la..camni la weekend hsbnd n wife..so, spt yg di plan, aku drive le dalam kul 1 pm, terus ke p. sena..aku tak inform hubby pun coz konon2nya aku nak wat surprise, sbb ni kali pertama aku drive ke sana bwk anak2, slalu dia yg ambik antaq..aku risau gak, sebab takut syabil meragam spanjang jalan ke sana, tp seb bek la dia ok..1o minit atas keta, dia tidoq..fuh lega..kalau tidak, tak tau le camne..
sampai je sana, aku tel hubby, tanya ada kat umah tak? dia cakap ada, baru balik semayang jumaat..ok, ada takpa, kalau takdak, naya aku, tunggu kat luar umah le jawabnye..sampai depan umah, aku hon hon, dia buka pintu, memang le dia tekezut, dia tanya awat nak mai tak habaq?? saja je nak wat surprise..masuk je dalam umah..mak aih..aku yang terkojut..tengok umah macam tongkang pecah..sikit lagi..sah pecah..tu la ibu, abah dah kata, gitau dulu nak mai, kan dah tekejut..kalau habaq, boleh le abah kemas2 apa yang patut..lemah lutut aku tengok keadaan umah tu..aku pun letak beg, dan...bermulalah sesi kemas mengemas sebuah tongkang yg hampir pecah...
setle bab mengemas, relax sat..mandi2 hubby bawak aku n anak2 gi Jitra, dia nak sangat2 tgk Transformers..bagus2..lama woo aku tak tengok wayang, walhal dulu, sejak bcinta, aku dan hubby memang kaki wayang..bleh kata apa je filem tbaru, aku mesti p tengok..last skali aku p masa umo anak sulung aku setahun kot..5 tahun ada la aku tak p..
tiket kitorang kul 10. aku risau gak nak bawak syabil dalam panggung, takut la di meragam, 1st time aku bawak dia, syamel ok, sbb dia memang xcited..
manusia punya la ramai, kebanyakkan mak bapak yg bawak anak2..memang bes la cite tu, aku jadi teruja..syamel pn teruja..hubby lagi la teruja, cam tk peduli dah kat aku kat sebelah..asyik sungguh melayan..sedar2 popcorn dah tinggal setengah baru dia bagi aku..hek eleh..cyan tul..syabil dah tido, boleh tido dalam keadaan yg bising gitu..bagus2..kalau tidak maunya aku kena kluaq panggung..aku boleh bagi 10 bintang kat filem ni..bes + aku keciwi dah lama tak masuk panggung..hahahahha...
sampai je sana, aku tel hubby, tanya ada kat umah tak? dia cakap ada, baru balik semayang jumaat..ok, ada takpa, kalau takdak, naya aku, tunggu kat luar umah le jawabnye..sampai depan umah, aku hon hon, dia buka pintu, memang le dia tekezut, dia tanya awat nak mai tak habaq?? saja je nak wat surprise..masuk je dalam umah..mak aih..aku yang terkojut..tengok umah macam tongkang pecah..sikit lagi..sah pecah..tu la ibu, abah dah kata, gitau dulu nak mai, kan dah tekejut..kalau habaq, boleh le abah kemas2 apa yang patut..lemah lutut aku tengok keadaan umah tu..aku pun letak beg, dan...bermulalah sesi kemas mengemas sebuah tongkang yg hampir pecah...
setle bab mengemas, relax sat..mandi2 hubby bawak aku n anak2 gi Jitra, dia nak sangat2 tgk Transformers..bagus2..lama woo aku tak tengok wayang, walhal dulu, sejak bcinta, aku dan hubby memang kaki wayang..bleh kata apa je filem tbaru, aku mesti p tengok..last skali aku p masa umo anak sulung aku setahun kot..5 tahun ada la aku tak p..
tiket kitorang kul 10. aku risau gak nak bawak syabil dalam panggung, takut la di meragam, 1st time aku bawak dia, syamel ok, sbb dia memang xcited..
manusia punya la ramai, kebanyakkan mak bapak yg bawak anak2..memang bes la cite tu, aku jadi teruja..syamel pn teruja..hubby lagi la teruja, cam tk peduli dah kat aku kat sebelah..asyik sungguh melayan..sedar2 popcorn dah tinggal setengah baru dia bagi aku..hek eleh..cyan tul..syabil dah tido, boleh tido dalam keadaan yg bising gitu..bagus2..kalau tidak maunya aku kena kluaq panggung..aku boleh bagi 10 bintang kat filem ni..bes + aku keciwi dah lama tak masuk panggung..hahahahha...
Tuesday, June 23, 2009
AKU TELAH DI TAG!!!
Aku telah ditag oleh kawan aku Alifa..oleh kerana ni kali pertama aku ditag (huhu, cyannye..)so, aku try jwb sebaik2nye...
1)Nama timangan..
Nama timangan aku, dari kecik sampai la skarang adalah mimi..bukan nama glamer k, nama ni dipanggil masa aku kecik2 dulu..mak aku ckp nama ni diberi oleh makcik aku, sbb dulu2nya mc aku ni lambat dpt anak, so kononnya dia nak aku tinggal dgn dia la, so nama ni diberi oleh mc aku dgn rasminya..tp arwah pak aku slalu ckp, nama tu dipanggil sbb aku sukakan bedak amami..pak aku gurau je..yg sbenonya, mc aku le yg start panggil dulu..masa skolah sampai le tua cenggini, nama tu le yg paling org ingat dan slalu panggil..utk pengetahuan, nama sbeno aku adalah sama dgn nama mak mertua aku..dan mimi lak sama ngan anak buah aku (anak buah sblh suami)..itu je critonye..
2) Anda seorang yang...
Hem..susah le nak cakap pasal ni, sbb camna ye nak nilai diri sendiri..tapi aku rasa la, aku ni tak lembut, tak keras, ok ok aje, tapi skali marah, mak ai..garang gak le..sensitip gak, mudah kesian, mudah tak sampai ati..
centu le lebih kurang..
3) Insan teristimewa? Describe apa yg membuatkan dia istimewa di mata anda?
Ramaiiii... antaranya mak n pak aku, suami, anak2 (Syabil n Syamel)..famili aku..
Sebab diorang ni istimewa adalah..merekalah pelengkap hidup aku di dunia ini..madu dan racun..boleh gitu..
4) Lagu2 kesukaan anda..
Hem..skarang ni aku suka dengar lagu Dan Sebenarnya, Yuna dgn lagu Andai Ku Tahu, Ungu kot, aku lupa la..
Seronok la dengar lagu2 tu..tapi kalau lagu lama..My Heart Will Go On.. cam berhantu je lagu tu, sbb mengingatkan aku kisah lama..boleh nangis woo..huhuhu..
5) Warna kesukaan anda..
Aku suka sangat kaler2 alam ni, macam hijau lumut, coklat..kawan baik aku slalu kata, aku ni suka kaler masam2..kaler ada rasa ke..mcm2 la u ni cik da..
6) Sikap yang membuatkan anda stress..
Apa ek? Kalau cakap tak serupa bikin, aku memang stress..ntah le nape..
7) 3 benda yang mesti ada dalam beg anda..
Beg duit, handphone dan balm (untuk sakit kepala..aku kan migraine...)
8) Kali terakhir anda menangis dan kenapa?
Tahun lepas, masa pak aku meninggal..
9)Tag 6 rakan anda..
Emmmm...tak nak le, bukan ramai pun kawan aku..sekian..
1)Nama timangan..
Nama timangan aku, dari kecik sampai la skarang adalah mimi..bukan nama glamer k, nama ni dipanggil masa aku kecik2 dulu..mak aku ckp nama ni diberi oleh makcik aku, sbb dulu2nya mc aku ni lambat dpt anak, so kononnya dia nak aku tinggal dgn dia la, so nama ni diberi oleh mc aku dgn rasminya..tp arwah pak aku slalu ckp, nama tu dipanggil sbb aku sukakan bedak amami..pak aku gurau je..yg sbenonya, mc aku le yg start panggil dulu..masa skolah sampai le tua cenggini, nama tu le yg paling org ingat dan slalu panggil..utk pengetahuan, nama sbeno aku adalah sama dgn nama mak mertua aku..dan mimi lak sama ngan anak buah aku (anak buah sblh suami)..itu je critonye..
2) Anda seorang yang...
Hem..susah le nak cakap pasal ni, sbb camna ye nak nilai diri sendiri..tapi aku rasa la, aku ni tak lembut, tak keras, ok ok aje, tapi skali marah, mak ai..garang gak le..sensitip gak, mudah kesian, mudah tak sampai ati..
centu le lebih kurang..
3) Insan teristimewa? Describe apa yg membuatkan dia istimewa di mata anda?
Ramaiiii... antaranya mak n pak aku, suami, anak2 (Syabil n Syamel)..famili aku..
Sebab diorang ni istimewa adalah..merekalah pelengkap hidup aku di dunia ini..madu dan racun..boleh gitu..
4) Lagu2 kesukaan anda..
Hem..skarang ni aku suka dengar lagu Dan Sebenarnya, Yuna dgn lagu Andai Ku Tahu, Ungu kot, aku lupa la..
Seronok la dengar lagu2 tu..tapi kalau lagu lama..My Heart Will Go On.. cam berhantu je lagu tu, sbb mengingatkan aku kisah lama..boleh nangis woo..huhuhu..
5) Warna kesukaan anda..
Aku suka sangat kaler2 alam ni, macam hijau lumut, coklat..kawan baik aku slalu kata, aku ni suka kaler masam2..kaler ada rasa ke..mcm2 la u ni cik da..
6) Sikap yang membuatkan anda stress..
Apa ek? Kalau cakap tak serupa bikin, aku memang stress..ntah le nape..
7) 3 benda yang mesti ada dalam beg anda..
Beg duit, handphone dan balm (untuk sakit kepala..aku kan migraine...)
8) Kali terakhir anda menangis dan kenapa?
Tahun lepas, masa pak aku meninggal..
9)Tag 6 rakan anda..
Emmmm...tak nak le, bukan ramai pun kawan aku..sekian..
Subscribe to:
Posts (Atom)