Iklan aku..
Sunday, August 7, 2011
Selamat Berpuasa...
Slm ramadhan..hr ni dah masuk hr ke 7 umat islam seluruh dunia berpuasa kan? syukur alhamdulillah sbb masih diberi kesempatan olehNya utk merasai Ramadhan kali ini..hr ni aku x sihat, batuk teruk n selesema sikit2..ni kt ofis, kja cam biasa,aku ni cukup pemalas nak cuti klu takat skt yg sikit2 (wpun teruk gak, tp klu masih blh bjalan, bwk keta, aku ttp gagahi msk ofis) bukan pkerja contoh ke bodek bos ke, sbb utamanya, klu dok umah, aku kena dok sorang2...huwaaaa...sunyi, kang satgi asyik ketiduran je..kurang lak pahala posa kan..aku start batuk hr kamis mggu lepas lg, tp lite2 je.ni makin kuat,mbe sbb kali ni aku bbuka dgn air ais, thn2 sblm ni, aku suka bbuka ngan air panas,tp sbb skarang ni musim panas kot, tu sbb aku sediakan dua jenis air, teh o panas n air sejuk, oren,ribena, sirap bandung, laicikang..mkn ns sikit je, x btambah, tp air bergelas2..sudahnya pas bbuka, sendat dah perut ngan air..biasanya pas semayang magrib,kemas2 dapur, siap2kn diri n anak2 bwk ke surau kat taman umah aku. start mlm mula2 smpi mlm kelima tanpa miss aku p ngan hubby n ank2..tp selepas 1 insiden, trs aku terawih kt umah je..huhu..azam berkobar2 nk terawih sampai akhir, tp ye lah, bwk budak2 yg x tkawal tu, buat aku fikir byk kali nk mai lg ke x terawih..nk jdkan citer,malam ke lima tu aku n anakk2 je ke surau, hubby kena masuk shif petang, so x sempat le nak join sama. jd time start semayang tu, anak2 aku srh dok kat blakang saf,slps saf terakhir lah..ye lah,anak2 aku kn hero,nk srh p kat saf lelaki kang,lain jdnya.join saf pompuan pn x kena sgtlah kan..dipendekkan citer, mula2 budak2 ni behave je, tp mai rakaat hjg2 tu,aku toleh blkg dah hilang, kebetulan time tu ujan lebat, so x risau la depa nk kluaq jauh dr surau. makin lama makin bising, ooo dpt geng ye..tiap2 kali hbs rakaat, aku warning depa dok diam2, diam jap, pastu org smbg smyang depa n d geng bising2 kat luar..adoi..kemuncaknya, time dah witir rakaat terakhir bunyi kaca pecah, kuat pulak tu..adoila..sapa plk ni,mtk2 jgn la ank2 aku..sudah hbs witir, aku cpt2 ke blkg, tgk sliding door dah pecah. kaca berderai merata2..tanya sapa yg buat masing2 hbs lari, tinggal si syabil dok tkebil2 kat luar,tanya dia ke yg buat?dia cakap bukan adik, org lain, tp ada satu budak baya2 dia jugak, tuding jari kata dia yg buat..haih..aku mmg xtau spa punya angkara, ye lah kan budak2..aku tanya pihak surau, brp nak ganti, kot2 anak sy yg buat, pcik tu kata, xyah la, kita xtau pun sapa yang buat ni, yg penting semua anak2 ni x apa2..jgn risau..aku pun bwk blk bdk2 tu, tanya berkali2 dia tetap x ngaku dia yg buat..aku marah jugak la..pastu mlm esok dah tak p dah..yelah, aku ada terdengar ceramah sorang ustaz ni, kalau kita rasa nk terawih dgn kusyuk, tak boleh kat masjid/surau, kat rumah pun boleh. mcm situasi aku ni, nk p terawih kat masjid/surau, tp anak2 kena bwk, nk tinggal mana kan?pastu, klu bwk,x bising xpa la, ni ya ampunnn..rasa2 kategori mengganggu ketenteraman org lain, kan? skrg ni, klu hubby nk p, aku buat je kt umah, tp hubby tanya kalau aku nk p, xpe dia ambk giliran jaga anak2..sudahnya..kat umah la kite ye anak2..baru 7 hr puasa, ni ha citer2nya..ada byk lg perihal aku nk citer, kes syamel pulak..nanti2 la ye..panjang dah ni..hehehe..slamat berpuasa..
Sunday, July 17, 2011
Alhamdulillah..
Syukur Ya Allah, sebab bagi aku ni 1 perkhabaran yg baik, hubby dpt tukar ke SP!!setelah sekian lama berulang beratus2 KM hari2 ke tempat keja SP-P. Sena, A.Staq, akhirnya hujung bln ni, dia dpt btukar ke SP..kesian dia, hari2 ulang alik, panas ujan,tayar motor pancit,rosak tgh2 jln..sblm subuh dah kena keluar, balik dkt2 nk magrib..jadi,syukur sgt2 dia dpt btukar, at least srg dkt ngan umah, so apa2 emergency nak blk umah, senang skt..aku je ttp kena berulang, tp ok la, xjauh mana..klu aku nk mtk tkr SP gak, ish..xtau bila, sbb post yg sama kat SP tu, orgnya masih sihat walafiat, baru je tukar ke sini, sblm restructure dia kt AS, so aku ttp la kena berkhidmat ngan jayanya di Kulim ni..apa2 pn, aku suka ngan environment keja kat sini..sbb bos jauh..hihihi..jarang la nak kena hantam ke apa..hahaha...idak le camtu..dah selesa, lgpun baru je genap sethn aku btukar ke sini( eh, lebih la dlm sebln..)nt2 ada rezeki aku mana tau dpt tukar yg dekat skt kan..sblm tu, ada aku ada plan nk mtk tkr suka sma suka ngan org Perlis, leh aku n hubby pindah quarters kt sana, dlm dok sembang2, plan2 bagai, tup2 bos dia tel bgtau terima surat pertukaran dia, n dah lulus..so, kuburkan dulu angan2 nk blk perlis..klu kat sana, dua2 dekat, aku p keja 20km je, dia lagi la, dalam tu gak..tp syg lak nak sewakn rumah tu kat orang, asyik pindah je, boring la nk mengemas..letih hoo..jd, apa2 pn, syukur ya Allah atas apa yg engkau perkenankan ini..
Sunday, July 10, 2011
bizi ke..
Ish ish ish..lama kan x update, bizi ke? idak le sgt, tp kdg2 tu mkn pn x sempat..tak kurus2 pn..hihi..sepanjang mggu lepas bizi kat skolah, kalah cikgu thp bizi tu, tipu lah..sbnqnya, aku kena bg taklimat berkenaan panduan utk student mengisi borang wifi rm25, di Daerah Pdg Serai ni, ada la kot 14 buah skolah, bkn aku srg je, ada jadual utk setiap org. staf Sp pn turun pdg utk tolong aku kat sini.aku kena bg taklimat bsama2 vendor jgk. student tpilih dr setiap skolah utk terima netbook dr SKMM.so pas bg taklimat, mggu berikutnya kena attend lagi utk penyerahan netbook, staf tm kena hadir sama utk cop di borang wifi td, kalau student ni bwk borang x lengkap, masalah lah kat depa sbb mrk diwajibkn utk ada Jalur Lebar, x kisah la dr mana2 service provider..WAJIB ada..tu syaratnya..so event dh selesai, nk buat report lak minggu ni,belum siap lg..hehe..jap je setel la kot nt..itu citer kat ofis, kat rumah pn bz gak..ye lah hubby out station semedang, dlm sebulan ada la kot kat umah 2,3 hr, pastu kena p lg..mula2 langkawi, pastu blk keja cam biasa, langkawi lagi, balik dr langkawi, Kajang lak, pastu ada 2,3 hr, Taiping sna,blk tu ingat dh habis, ni pagi tadi bertolak ke Gunung Tahan lak, ekspedisi anjuran jabatan dia..sampai kamis ni lak tu..huhuhu...boring la, smua kena buat sendiri, xleh nk manja2 mtk tolong..menci tau!..kalau saja2 p, memang aku x bagi, kejam kan? tp dah tuntutan tugas, iyakan je la..huwaaa...kawen ngan org gomen, asyik la kursus kan..dulu masa dia keja kat kilang, OT OT OT..shif malam, pagi, petang..shif malam buat aku takut, siang ok la..aaahhh..mengarut melalut sudah..gambar nan ado..
Tuesday, June 21, 2011
geram ada..sakit hati pun ada
hem..emosi lak aku hr ni..aku ni bkn la jenis yg ssh nak tolong org, tp bila kita dah tolong org,pastu org tu tabur janji, then x ditepati, camno?kita tolong dgn niat ikhlas, bkn nk dihargai menggunung pun..ucap t.kasih pn dah cukup ye dak.. al kisahnya camni, si A (malas nk mention nama) ni kira ada talian persaudaraanlah ngan aku ni.dia ni pangkat kakak2 la kiranya. mmg klu dia ada masalah ke$an ke, kdg2 dia cari aku, aku lak ok je klu time tu aku mmg berduit, klu aku pn kering cam tgh2 bln tu, x dapek le nak nolong ye dak? dia ni bukan ssh sgt nk byq blk pn, sbb tu aku x kisah klu pinjamkn. sbb aku pikir, tu time depa, time aku nt2 xdak duit ke, mn tau dpa leh tlg gak kan? ok, tu mukadimah je..asalnya citer betul tu camni, Ahad lepas (2mgu lps) call aku,aku tgk byk miskol kt hp, dan salah 1nya sms berbunyi ' tel blk, emergency ni' ish, apa la jd kat dia ni, ada org msk spital ke?duit xdak nk byq bil hospital ke..aku pn dlm dok pikir mcm2 tu, tel la dia blk..dia pun setory mory la apa yg 'emegency' sgt tu.. tau apa? dia nk pinjam duit dari aku, byk x byk rm 150, bg aku byk la tetengah bln, 2 mgu lg nk gaji wei'..aku tanya nk buat apa? nak pinjamkn duit aku untuk dipinjamkan kat anak sedara dia, tau sbb apa? ank saudara dia time tu tgh buat treatment kat satu tempat slimming ni (aku x ingat la, slimming world ke, london weight ke..apa2 je lah k)al kisah, masa p treatment tu dpa ni dh tanya brp caj yg akan dikenakan, so pihak slimming centre tu kata, free..tanya banyak2 kali pun ttp free jwpnnya. tp, tengah2 dok wat treatment tu, minah tu bgtau kena bayar utk duit ubat dpt guna dlm treatment tu rm150. tekejut beruk la minah B ni (anak sedara si A) sbb dlm beg duit ada 50 hinggit je..dlm akaun pn yelek, si A pun katanya duit dah habis shoping sementara tunggu si B buat treatment. hello, berani betoi no hampa dua ni p tempat2 cenggitu bawak duit ciput2? aku kalu, jgn hrp nk p, eden x brani wei..dah tu xpe lah, janjinya esok gak nak bayaq, aku ni dgn kesiannya, transfer la 150 kat akaun si A ni, wpun dlm akaun aku baki x byk mana, aku brani bagi pun sebab esok nak dpt balik katanya, so sempat la dpt balik sblm gaji..yg kesalnya, bila dah dpt duit tu, senyap sunyi, aku lak jadi along dok sms tanya, bila nak bayaq??aku dah kekurangan uwang ni..ye lah, budget ngam2 soi je cukup bulan, tup tup baik hati nak tolong orang, aku sendiri yg makan hati..yg si A ni pun satu, mcm xdak org lain je nak cari kalau bab2 duit, mcm la aku ni kaya, ngam2 je pun..aku x kisah kalau aku ada lebih2 duit. ahad bertemu ahad, baru la dia bayaq, tu pun 100 je, bakinya ntah bila..nyampah tau org camtu, ye la, bukan 10k pun, 150 je, tp itu kata org berduit, org yg semedang semput ni, banyak le jumlah, apa lagi tengah2 bulan kan? serik pun ada..pasni, kalau xdak duit, jgn le brani2 pinjamkan org ye..ingat tu cek oi!!dari nak dapat pahala, tak pasai2 dpt dosa kering..dah jadi x ikhlas lak kan? ish ish ish..
Monday, May 23, 2011
Macam2 pepagi ni..haih..

aku tak marah daaa..
alkisah pagi tadi, mcm rutin hari2 akulah, siap2 diri n anak2 utk ke tmpt keja, sblm tu htq anak2 kat taska. mula2 hantar Syamel dulu ke tmpt transit..haa..kat sini la aku nk citer ni..tiap2 hr aku htr dia,akan disambut oleh Maktam, dia angkat smua brg2 syamel msk rumah transit tu..hr2 jugak kwn2 si syamel ni cepat2 serbu kat keta aku, ngadu mcm2..yg serbu tu ada la 2,3 org, laki ada pompuan pn ada..tp yg bercakap srg je, yg lain tu iya iya kn je..ok,mula2 dulu dpa serbu, si tukang cakap ni bgtau:
Budak Pompuan A : Makcik, makcik, kemarin kan, Adam (dpa panggil adam kat si Syamel ni),ambik duit kwn dia ni (smbil tunjuk srg bdk laki)..
Aku : Ye ke? takpa, nt mcik marah Adam..syamel, betul ke ambik duit kawan?
Syamel : Mana ada, Syamel tak ambik la ibu..sambil tunduk, masam je muka..
Aku : Ok, lain kali jgn buat camtu k, kalau abg tak ambik,xpa, ibu x marah, tp kalau betul2 abg ambk, nt balik ibu rotan..
so, hbs la utk hr tu, esok esok mai hantar lagi, situasi spt hr sblm2 tu jugak, diserbu dan ada lah aduan macam2 dr mulut budak tu (budak pompuan yg sama hari2..ish, berani betul la jd pengadu..hahaha)
ada dia adu anak aku ni ambik kuih kwn dia, mcm2 yg dia adu, tp aku biasalah, malas nak ambik port, tp tetap la aku tegur anak aku ni, jgn buat camtu, nak pecaya budak tu 100% pn, ye lah, budak2..lg aku layankn, camtu la hari2..maybe dia sronok, pas ngadu, aku dan dan tu jugak tegur, lebih kurang cam mrh syamel la..
syamel skolah petang, so pagi2 bila aku hantar ke transit tu, siap2 pakaikn baju melayu utk ke kelas Iqra'. aku bagi siap2 duit utk kelas iqra,utk dia beli sarapan. dia bgtau tiap2 pagi ada pakcik pon pon mai jual kuih..(pcik naik moto bunyi hon pon pon la agaknya..).
kemuncaknya cerita tu hari ni, aku p hantar cam biasa, dr jauh aku tengok anak2 tadi dok main2 kat playground transit tu,sampai2 je aku kt depan pintu pagar, trus kena serbu, buka2 je pintu keta, bdk pompuan yg sama trs dengan aduan rutin dia..hehehe..makcik makcik, Adam kan bla bla bla..(serius aku lupa apa budak tu bgtau,ish dah kertu sudah...) habis je ayat budak tu, aku pun sound balik..(tak marah, xkan la ngan budak2 pun aku nk cari pasal kan..saja la sound lite2..)
aku : oooo...suke ye report...(tu je ayat aku, kengkonon serius le, aku pn xtau awat ayt tu yg kluaq dr mulut aku..)
maktam yg tengah dok angkat beg syamel senyum,pastu dia cakap, biasa la budak2..aku diam je..ish, mesti mtam ingat aku ni marah..tp aku pn pas cakap ayat tu, budak tu pun lari masuk dalam pagar, aku start keta, blah..pastu aku terpikir2 gak, eh, nada aku tu cam marah ke? eh, maktam ingat aku marah ke?..sepanjang jln aku drve, dok teringat la, walau sebaris ayat pendek, aku ttp fikir, ayt tu laser ke?..xpe, tunggu esok, budak tu nak ngadu lagi x, kalau x maknanya dia ingat aku marah, tp kalau ye, mmg lah x makan saman..nama pun budak2..mereng la aku kalau ngan budak2 pun nak sentap, kan??lawak ada, kesian pun ada..sebab aku x senyum time aku ckp tu..
Sunday, May 15, 2011
Bekam

Korang penah x berbekam? apa yg aku tau, bekam ni mcm2 jenis, tp aku xtau brpkah jenis itu..kwang kwang kwang..bekam darah n bekam angin tu antara sepesisnya la kot..lintah..tu pn klu aku x silap teka..alkisahnya, hr selasa lps, kpla aku ni sakit bdenyut2 berjangkit sampai ke bahu dan blakang badan..masa tu kat ofis,rasa cam nk p cari makcik2 urut je..tetiba terjumpa bisnes kad makcik urut yg aku penah p 2,3 bln lps tmn member ambik air penawar utk anak dia..jeng jeng jeng..apa lagi, trs call mcik tu buat apmtn( gila wei, time ofis brani sggh curi tulang).eh, aku panggil dia K. Som, dia suruh dtg kul 4.30,ish, lambatnya rasa..kul 2.30 leh tak? dia kata ok, mai kul 2.30, so aku pas makan smua, trs gerak..sepanjang perjalanan nak p ke situ, mcm2 aku fikir n rasa, yelah, p time pejabat,rasa bsalah, ngulaq, curi tulang..mcm2..tp x penah lg takat ni aku buat keja camtu..jujur ooo, tambah2 pulak bos xdak di sini, bos jrg2 mai sini pun..tp aku x ambk kesempatan ok..(ye ke??)..sampai umah k.som tu, trs la bgtau dia hajat dan sakit kat mana..dia kata, bdn aku ni banyak angin, sblm dia urut part yg aku sakit tu, dia kata nak bekam dulu, tak sakit katanya..bekam tu cam bentuk gelas, ada kecik, ada besaq..part mn dia kata ada byk angin, dia bekamlah..aku rasa, mmg seluruh badan dia bekam wei..skt tu idak le sgt, tp rasa la jugak. dia siap bgtau, pasni 2,3 hari kesan bekam yg mcm lebam2 tu baru hilang..(idaknye la, 1 mggu pun blm ttu aku rasa, dok ada lg ni..). pas bekam, baru dia urut.aku rasa dekat2 1 jam gak baru siap. murah je, RM25 dia caj aku..ok gak, rasa segar sikit,ye la,nak lega trs, haruslah kena dtg kerap2, ni baru skali lega terus, tutup kedai la kak som tu..hehehe..pas putus ubat, bg garam bagai, aku trs msk ofis smbg kja cam biasa. staf tgk pelik je, ngan bau minyak bagai..aku bgtaula kt srg yg kira asstn aku tu, at least dia tau ke mana aku..blk umh, tnampak plk kt Syamel time aku nk p mndi, mcm2 dia, tya, kena apa ibu, sakit x ibu..aku bg la jwpn yg agak2 dia phm..ibu p ngurut,xdak apa2 lah..time mandi pun idak le pedih ke, mmg x rasa apa2 pun, cuma kalau tengok tu, mmg gerun la..hubby lak kja malam tu, so,mmg dia x tgk le.yg lawaknya tu, pas aku mandi smua, dok layan hero2 kecik aku tgk tv, tiba2 syamel mai kat aku, peluk n nangis2..huhuhu...abg takmau ibu mati..ibu jgn la mati..eh, drama swasta apa plak si syamel ni..awat syamel??pelik aku..rupa2nya dia kesian tgk bdn aku, dia ingat aku kena pukul ke apa, sampai lebam2 camtu..sambg lak ngan si adik nangis sama..laa..nak gelak aku, kesian betul depa kat ibu depa..hihihi..tengok la camna 'lebamnya' badan aku ni..sori ek, tnjk bdn, sikit je..
Sunday, May 8, 2011
Selamat hari ibu..
Selamat hari ibu buat mak n mertua di kampung..semoga hidup mak diberkati olehNya..dikurniakan kesihatan yang baik2..dan smua ibu,mama,mak,ummi,mummy,bonda..slamat hari ibu..semoga kita menjadi ibu2 yg disayangi anak2 dan dihormati..Sempena hari ibu ni jugak, (hari ni) aku terima hadiah yg sangat2 'istimewa' bserta ngan insiden2 yg ntah hape2..heheh..nak tau? meh aku citer :
Bangun pagi ni, spt biasa siap2kn diri n anak2, nak p keja n skolah..kunci umah, nak start enjin keta,'e'eh, awat plk keta ni,xleh start pulakkkk!!sah bateri kong..call hubby, dia kat ofis pokok sena nuunnn..dia tel jiran sebelah (awat aku tak call sdri?segan la wei, smua jiran2 dah p keja,kan kedah keja hari ahad, cuma husband jiran ni keja kat Penang, so hari ni dia ada la kat umah). hubby bgtau yg jiran (A. Dee) tak ankt tel..ah, sudah..sambil tu aku cari dalam purse kot2 ada kad mekanik, dlm dashboard smua,tp x dak..mati la..pastu, hubby call aku bgtau yg jiran selang sebuah rumah aku nak hantar staf mai jumper keta aku. fuhh lega..sampai2 je depa, 3 org smuanya, tolong la menjumper keta kecik aku tu..pas 5 mnt lebih kurang, start keta tu, xleh jugak..sah2 bateri tu kong tahap gaban..wah, dugaan betul pagi2 ni..a.dee offer nk hantaq budak2 p nursery n iqraa'..ok, setel satu part..tq jiran..jasa anda ku kenang..pastu balik pd citer keta tu, dah xleh nk start, ramai2 la depa pakat tolak..dan akhirnya hidup jugak, tp dgn syarat, jgn matikan enjin, terus p kedai bateri, beli n tukar terus..aku pun terus la bwk keta yg ala2 semput tu terus tuju kedai bateri..mn la ada kedai bateri yg buka pagi2 tu..tunggu punya tunggu, nk matikn enjin satgi, xmau idop la pulak, dok dlm keta, panas kemain, aircond pun x rasa apa2..last2 aku p parking dekat2 ngan kedai bateri, kunci keta n p bfast dulu sorang2..elok kul 9 je, kedai pun buka..p tanya apek kedai tu, dia kata 168, tp dia angkat aku punya bateri lama, kasi seploh ringgit..jadi 158 aku kena bayaq..terbang pagi2 ni duit aku..huhuhu..ok, time dah 9 lebih, so cargas bwk keta laju2, ke ofis..nak cepat punya pasai, sampai kat satu traffic lite, dr jauh nmpk ijau lagi, pecut la ku ni..kot2 dan, elok2 dekat dah, tukaq kuning, eh sempat lagi, pecut dan belok..elok2 aku belok, jeng jeng jeng..pakcik baju putih tahan...mati la..kena saman la nanti..adoi..terbang lagi duit..aku pun bhenti, buka tingkap..perkataan pertama yg aku cakap kat encik polis tu " sori encik, sori..sumpah tadi saya langgar lampu kuning je encik, bukan lampu merah encik, sumpah..sambil tangan serupa ngan tgn tokong buddha tu..jgn saman saya encik..tolong..saya kalut ni..nk masuk keja, dah lewat cik..pak polis tu ckp, 'xleh, lampu kuning pun xleh jln, kena bhenti jugak..bg lesen cik..aku pun bg la, dia tgk roadtax, ok,idop lg..pastu tgk lesen, ok, x mati lg..sambil tu mulut aku la bebel merayu..dia tgk lesen, dia cakap, eh, penaga?jauh ni..tu la cik, jauh2 saya drve nk mai keja ni, sbb tu kalut,dh lambat..sori encik, sori, sy x buat lagi..tiba2 mai lagi sorang pak polis ni, rupa garang,yg mula2 td tu pangkat adik2 kot, muka baik je, encem la jugak..hahaha..pastu yg muka ala2 garang tu sound aku, eh, awat lampu break x nyala? hah? cuak aku..cuak kali kedua..eh, tak nyala ke encik, sy x perasan la..mtk maaf, mgkn sbb sy tukar bateri kot..xpe, nt saya tukar..last skali pak polis garang tu sound lg..kalau kami kompaun ni, 300 tau, boleh belanja kami makan, tu pun x habis..aik? dia nak suruh aku 'hulur' ke?tak kot..so, aku tlepas, x kena saman,pastu siap depa tanya keja kat mana..ahh, tanya la apa pun, dah kawin belum pun aku akan jawab, janji x saman aku sudah (ceh, tgk muka dah kertu,x hinginnya depa nak tanya..hahaha..) bjaya jugak aku lepaskn diri..pasni, x buat dah..takuttt...
ha, tulah serba sikit hadiah aku dpt sempena hari ibu..korang semua dapat apa??
Bangun pagi ni, spt biasa siap2kn diri n anak2, nak p keja n skolah..kunci umah, nak start enjin keta,'e'eh, awat plk keta ni,xleh start pulakkkk!!sah bateri kong..call hubby, dia kat ofis pokok sena nuunnn..dia tel jiran sebelah (awat aku tak call sdri?segan la wei, smua jiran2 dah p keja,kan kedah keja hari ahad, cuma husband jiran ni keja kat Penang, so hari ni dia ada la kat umah). hubby bgtau yg jiran (A. Dee) tak ankt tel..ah, sudah..sambil tu aku cari dalam purse kot2 ada kad mekanik, dlm dashboard smua,tp x dak..mati la..pastu, hubby call aku bgtau yg jiran selang sebuah rumah aku nak hantar staf mai jumper keta aku. fuhh lega..sampai2 je depa, 3 org smuanya, tolong la menjumper keta kecik aku tu..pas 5 mnt lebih kurang, start keta tu, xleh jugak..sah2 bateri tu kong tahap gaban..wah, dugaan betul pagi2 ni..a.dee offer nk hantaq budak2 p nursery n iqraa'..ok, setel satu part..tq jiran..jasa anda ku kenang..pastu balik pd citer keta tu, dah xleh nk start, ramai2 la depa pakat tolak..dan akhirnya hidup jugak, tp dgn syarat, jgn matikan enjin, terus p kedai bateri, beli n tukar terus..aku pun terus la bwk keta yg ala2 semput tu terus tuju kedai bateri..mn la ada kedai bateri yg buka pagi2 tu..tunggu punya tunggu, nk matikn enjin satgi, xmau idop la pulak, dok dlm keta, panas kemain, aircond pun x rasa apa2..last2 aku p parking dekat2 ngan kedai bateri, kunci keta n p bfast dulu sorang2..elok kul 9 je, kedai pun buka..p tanya apek kedai tu, dia kata 168, tp dia angkat aku punya bateri lama, kasi seploh ringgit..jadi 158 aku kena bayaq..terbang pagi2 ni duit aku..huhuhu..ok, time dah 9 lebih, so cargas bwk keta laju2, ke ofis..nak cepat punya pasai, sampai kat satu traffic lite, dr jauh nmpk ijau lagi, pecut la ku ni..kot2 dan, elok2 dekat dah, tukaq kuning, eh sempat lagi, pecut dan belok..elok2 aku belok, jeng jeng jeng..pakcik baju putih tahan...mati la..kena saman la nanti..adoi..terbang lagi duit..aku pun bhenti, buka tingkap..perkataan pertama yg aku cakap kat encik polis tu " sori encik, sori..sumpah tadi saya langgar lampu kuning je encik, bukan lampu merah encik, sumpah..sambil tangan serupa ngan tgn tokong buddha tu..jgn saman saya encik..tolong..saya kalut ni..nk masuk keja, dah lewat cik..pak polis tu ckp, 'xleh, lampu kuning pun xleh jln, kena bhenti jugak..bg lesen cik..aku pun bg la, dia tgk roadtax, ok,idop lg..pastu tgk lesen, ok, x mati lg..sambil tu mulut aku la bebel merayu..dia tgk lesen, dia cakap, eh, penaga?jauh ni..tu la cik, jauh2 saya drve nk mai keja ni, sbb tu kalut,dh lambat..sori encik, sori, sy x buat lagi..tiba2 mai lagi sorang pak polis ni, rupa garang,yg mula2 td tu pangkat adik2 kot, muka baik je, encem la jugak..hahaha..pastu yg muka ala2 garang tu sound aku, eh, awat lampu break x nyala? hah? cuak aku..cuak kali kedua..eh, tak nyala ke encik, sy x perasan la..mtk maaf, mgkn sbb sy tukar bateri kot..xpe, nt saya tukar..last skali pak polis garang tu sound lg..kalau kami kompaun ni, 300 tau, boleh belanja kami makan, tu pun x habis..aik? dia nak suruh aku 'hulur' ke?tak kot..so, aku tlepas, x kena saman,pastu siap depa tanya keja kat mana..ahh, tanya la apa pun, dah kawin belum pun aku akan jawab, janji x saman aku sudah (ceh, tgk muka dah kertu,x hinginnya depa nak tanya..hahaha..) bjaya jugak aku lepaskn diri..pasni, x buat dah..takuttt...
ha, tulah serba sikit hadiah aku dpt sempena hari ibu..korang semua dapat apa??
Subscribe to:
Posts (Atom)