Iklan aku..
Tuesday, November 20, 2012
luahan rasa..
nampak gayanya, blog ni akan idup bila aku ada masalah nak luah kot..hahaha..jadi medan meluah perasaan la pulak kan..xpe, blog sendiri, ikut suka hati la nak taip apa pun..aku rasa ok kot, nak crita kat org, hemmmm...xdak yg sesuai, kalau ada pun, idea yg diberi ntah boleh pakai ntahkan tidak..aku tau, bila aku taip kat blog, maybe ada org yg akan baca (maybe laa..ntah2 xdak..haha), tp aku x kisah, at least aku rasa dah dapat luah apa yg terbuku, terpendam, dah cukup meringankan..kalau org yg berkenaan ngan crita ni baca pun, harap dia faham situasi aku..kalau tak faham, xpe laa..
aku ni kadang rasa, apa yg aku buat, selalu mcm org x hargai, bukan nak kan balasan atas apa yg kita buat. tp bila sampai satu tahap, kita dah tolong dia, or saudara terdekat dia, dia suka, tp bila sampai masa kita dlm kesusahan, dia tolong, tp yaa ampunn....cth, kalau kita pinjam duit dr dia, haruslah kita bayaq kan..tp, cara mintak tu x bagi toleransi langsung..(eh, aku yg cerita, aku sendiri susah nak faham ni..huwaaaa)pastu, yg aku kesalkan, aku pernah tolong si pulan tu (saudara dia), dengan bagi sesuatu (yg masih loan ngan bank), pastu refinance,still nama aku, then bagi camtu ja, TANPA MINTAK SATU SEN PUN, just sambung bayaq ja..ntah, tindakan aku ni betul ke tidak, aku pun x tahu, ada yg tau cerita, kata aku ni pemurah sgt, tp ada yg kata aku BODO..bodo tu pasti dah aku rasa, sebab org yg aku tolong tu, x penah menghargai, berkira pulak ngan aku..aku rasa kalau org lain, xkan buat camna yg aku buat..sebab org yg aku tolong tu, mmg xdak pertalian darah langsung ngan aku..YA, AKU MEMANG BODO.. tak fikir dulu sebelum buat, sebab niat aku nak meringankan beban org tu, aku sendiri yg high commitment..so, nak menyesal, nak mintak balik, memang mustahil la 'barang' tu, boleh bergaduh lagi ada..walhal memang depa x pernah nak hargai aku pun..ntah la, aku pun xtau dah, pertolongan aku yg mulanya ikhlas, ntah jadi x ikhlas dah ni..dosa je aku dapat..tp tu la, ada org nasihatkan aku supaya SABARR...Ish, aku xtau nak sabaq camna lagi dah..kalau si A aku tolong, si A x hargai, si B pun kita mintak tolong, susah benarrr mau tolong, alasan, dia pn susah..semedang dia tu susaaahhh je kat mulut..
last2 aku yg tension..
Tuesday, November 6, 2012
KURUS YG SIHAT..
Salam Pagi selasa semua..
mmg lama kan x update blog? mcm2 ada..alasan tetap sama kan, bz, x sempat..semua ada..padahal, sikit2 ja pon bznya, idea nak membloq x mari2..ok, citer gambar kat atas tu adalah sama dengan tajuk entry kali ni..
sebenarnya, produk tu aku jual, produk ni adalah fiber perasa apple, namanya GREEN FIT ya anak2..aku dah lama guna produk ni, sebab aku ada masalah sembelit, 2,3 hari sekali baru nak membuang..ooohhhh sungguh tidak elok..bila sembelit dan jarang membuang, muka aku mesti akan tumbuh jerawat, besaq2 pulak tu..adoila..x cantik la muka yg dah mmg x cantik ni..huhuhu...pastu, tercari2 jugak la alternatif apa yg boleh aku guna, dlm dok mencari tu, terjumpa dengan kwn lama masa aku keja kat bank islam dulu, dia yg perkenalkan aku dgn GREEN FIT ni..so, beli sekotak, try2 sedap..rasa apple hijau..terus aku pun jadi pengguna dah ahli..
So, kot2 ada sesapa berminat nak beli, stok kat aku ada banyak..kalau beli 1 kotak, RM 75 (15 sachet), tp kalau beli 3 kotak sekaligus, RM 189 saja, so 1 kotak rm63..memang sedap..sebelum tidoq, aku minum 1 sachet, esok pagi2, terus membuang dgn lawasnya!!rasa badan pun ringan.so, bila dah tiap2 hari membuang, berat badan akan turun secara automatik. yg best tu, minum fiber ni, xperlu pantang2, itu x boleh, ini tak boleh makan..sebab fungsi fiber ni lebih kepada menyerap bahan2 spt lelemak, yg tak diperlukan oleh badan..so, kot2 la ada sesapa baca blog ni, berminat,kasi sms or komen pun ok..ni no hp aku : 013-4284726, email : normaha.saman@yahoo.com.
tak rugi syer info menarik ni dengan kawan2, mana tau dok tercari2 kat mana nak dapatkan produk ni, ianya di jamin selamat, produk keluaran syarikat AVAIL..
Wednesday, September 19, 2012
Stress lagi..aduhaii
manjaanggg ja stress aku ni kan..lama2 tua camtu je..org lain cekang2 lagi kulit, aku dah kedut 1000..hahaha..
alkisahnya kemarin time meeting ngan bos, bos asyikla dok hint2, ada org bakal dpt surat transfer, within kedah perlis jugak lah..pastu aku ni cam dah dpt teka dah sapa, pastu dok jeling2 aku, senyum2..apa senyum2? ingat aku x paham, dia hint tu ntah2 tuju kat aku. skarang ni, aku 'jaga' Zone Kulim, so maybe next time, klu betul la firasat aku ni, maybe aku akan ditukarkan ngan zone leader Perlis. aku memang sgt2 bersedia klu keja kat company ni,tukar unit, tukar state, tukar zone..biasa la..kompeni lain2 pun camtu gak kan? so bersedia jer la..yg penting, aku ditukarkan bukan atas sebab masalah disiplin, org x suka kat aku ke, aku x perform ke..aku tengok semua ok2 ja..cuma yg buat aku cuak, kalau kami berdua ditukarkan adalah..MAMAT TU NAK IKUT BINI DIA TRANSFER KE PENANG..maksud aku, bini dia pensyarah, so maybe next yr kena atau mtk tukar ke Seberang Perai, so, si laki ni mesti lah nak ngikut si bininya kan..so, timbul sifat 'selfish' disitu, ye dak?
bila fikir reason aku n dia ditukarkan tu, hanginnnn jer aku tau..(aku x ingat,samaada aku dah penah luah kat blog ni ke belum, kalau dah, kira siaran ulangan la ni.hahha).seriusly, aku terima ngan hati yg terbuka kalau dah memang kena tukar, kira reshuffle ke apa ke kan..ni dak, dia nak ikut bini, yg aku ni kena tinggai laki??apa hebat sgt la mamat tu aku pun xtau..aku ni dah dpt zone yg mabeles, yg ada unifi, jaga customer unifi, tup2 nak tukaq aku kat tempat jin bertendang tu buat hapa???aku muda lagi ok, mamat tu dah tahap pakcik2 dah..biaq la aku yg muda kertu ni jaga tempat yg kelas2..ha tudia..boleh tera tu aku marah?
ni dengan alasan bangang, dia je ada bini, habis aku? janda ke?
rimas tau fikir bab2 tukaq ni, aku ni dah la baru je tahun lepas dok 1 family, klu x, dah 4,5 tahun dah jadi weekend husbd n wife..baru je tahun lepas hubby dpt tukaq mai SP, tup2, dah kena tukaq atas kepenting diri org lain pulak..cukup x adil..
la ni, aku buat keja pun gitu2 je, wpun x patut sebab tiap2 bulan nanti makan gaji buta, tp dlm xmau2 tu, aku buat gak la rutin keja kan..nyampah..
so, pendek kata, aku redha kalau itu yg tersurat buat aku, cuma aku x redha sikit pun kalau apa yg dia buat atas kepentingan diri dia..
okbaiii
Tuesday, September 11, 2012
tuition @ tuisyen..
Tadi pagi otw mai ofis, kat HOTFM ada kisah pasal tuisyen a.k.a tuition ni..byk la caller2 call citer kisah2 depa time dedolu, ada yg penah ke tuisyen angkut geng ramai2, ada yg x penah ke tuisyen pon, tp tetap bjaya p obersi dgn tajaan JPA lagi..hem..teringat kisah aku ni dulu2, aku memang tak pernah langsung p mana2 tuisyen berbayar mcm kawan2 yg lain. SEBAB?? seriusly sebab kewangan..dulu bapak aku jer keje sorang, mak surirumah sepenuh masa, so dengan gaji arwah bapak yg x seberapa, mmg aku x pernah mintak or suggest nak ke mana2 tuisyen mcm kwn2 sekelas aku yg lain. yup, aku anak jenis yg sedar diri ok..pujidirisendiripulak..time skolah rendah, cikgu buat kelas tambahan belah petang, aku mesti join, mesti la sbb wajib. tp keputusan upsr ok ok la, xlah 4A, separuh je dr tu..pastu smpaila PMR n SPM, aku cuma attend kelas tambahan dr cikgu skolah je..so, kalau la org tanya aku bab2 tuisyen ni, sumpah aku xtau camna keadaan dlm kelas tu camna, cikgu yg mengajar tu camna..tp alhamdulillah, berjaya jugak aku sambung study sampai tahap yg aku inginkan..aku x pandai, tp agak2 kalau aku masuk tuisyen, aku lagi pandai pandai pandai tak??hehehe...so, utk anak2, aku akan cuba yg terbaik utk bagi anak2 pendidikan sebaik2nya ikut kemampuan aku dn hubby..insyaallah..buat masa ni, jgn terkejut klu aku bgtau yg aku belum hantar anak aku ke tuisyen, sbb dia lemah dah bacaan, patutnya aku dah start hantar utk memantapkan bacaan anak aku ni, tp mostly yg aku survey semua fokus kat subjek, bukan kat student yg slow dlm bacaan. so, aku cuba luangkan masa utk ajar dia lancarkan bacaan, pengiraaan nampak ada improvement, bacaan utk BM x brapa lancar, tp english laaagi la out..start tahun depan, camna pun aku kena pastikan anak aku masuk mana2 tusyen, lagi bagus yg fokus to bacaan. mahal sikit pun kalau ada, xpa..ibu usahakan ya Syamel..
Monday, September 10, 2012
ada ke..
yer..ada ke org nak baca blog aku ni? ye la, dah la x menarik, tp xpe, samaada ada ke tak, aku tulis je bila rajin n ada idea..ish ish ish..camtulah aku, sibuk x tera mana pun..tp aku suka baca blog kengkawan yg lain, tp bab menaip mengarang ni, aku lak malas, citer tu ada, apa2 jer aku blh nak citer, tp dah pemalas tu nak buat camna kan..kisah raya pun xdak nak update, thn ni raya aku xdak walau sekeping pun gambaq 1 family bersedondon..tema kaler coklat, kaler kegemaran aku ni..tp tu lah, nanti2 rajin ke, aku pakai balik, suruh husbd n anak2 pakai, pastu p studio ambik gambaq..hihihi..tu pun kalau rajinlah kan..xpa, panjang umoq, raya hj ni aku paksakan diri ambik gambaq 1 family..kamera bwk balik pon dok tersimpan je dalam beg..bateri pun ntah ada ntah tidak..nasib hg la kamera oii..
citer p la sikit hal raya aku kali ni ye..tu pun satgi citer jadi lintang pukang, nasib la sapa yg baca..
raya kali ni turn perlis, umah mertua. aku blk hr kamis petang, sampai tu dah hampir time berbuka. dok beraya sana sampailah petang raya pertama, pastu balik penaga, kg belah aku pulak..sbb balik awai, hubby aku keja raya ke2 tu..aku? cuti panjanggg...pastu lepak kg penaga la sampai raya ke4 kot..pastu blk umah sendiri pulak..open hse mmg x buat thn ni, ada la sekali tu, aku try masak mee hailam, jemput 2,3 org kawan..tu je..makan2 je..aku malas sbb x pandai masak, nak oder pun, duit x brapa nak jenuh..hehehe..gilakedekut..haha..aku pun malas jugak kot..hubby dh kerja, cam x bes je kan nak buat mkn2 ni..x bes la sbb aku sorang2 je nak bertungkus lumus..x aci laa..dengki betoi lahh..
harap2 aku rajin update blog pasni, wpun x pasti ada ke tidak org menjenguk, yg penting, esok2 leh la aku godek2 baca balik crita yg x brp nak bes mana pun..
Monday, June 11, 2012
Terkilan..kecewa..
Lamanya aku x update kat bloq ni kan..pemalas..bizi..alasan tu je la yg boleh aku bagi..hehehe..
hari ni aku posa, posa ganti..so, dok diam2 kat ofis buat keja, hantaq report, tp malas nak kluaq..
sejak 2 menjak ni, aku rasa mood xdak la..badan letih, blk umah je, kdg2 xdak mood nak masak,ke malas ke xtau..letihh je semedang kan..kekadang, anak2 jadi mangsa amukan ablasa mak depa ni..ntah hapa2..
tajuk kemain..tp tu yg aku rasa la ni, terkilan ngan org sekeliling, rasa kecewa ngan org sekeliling yg kadang tu mcm x tau nak menghargai apa yg aku dah buat selama ni..mcm aku post kt fb baru ni, kita bukan nak balasan atas apa yg telah kita buat, cuma nakkan penghargaan atas apa yg kita lakukan. penghargaaan tu tak semestinya la puji melambung2, cuma sekurang2nya hargailah apa kita buat dengan tidak mempertikaikan org tu..cakap lebih kurang, cakap ikut sedap mulut ja..fikirlah skit perasaan org ni..x rugi pun, x mintak duit, x mintak hadiah apa pun..
ntah lah, makin kurang pulak pahala posa hari ni..just nak share je..
Wednesday, April 18, 2012
ntahahapahapa
ntahhapahapa punya perasaaan hari ni, mood xdak nak buat keja, mood nak mai keja pagi2 pun dah hilang..ngadap laptop cam nak pejam mata..rasa meluat,benci, menyampah ja kat semua org..sebab? bukan dtg bulan noo..belum..rasa nak tidoq, rasa nak rest..rasa xmau mai keja, malassssss je rasa...ntah hapa hapa kan? boringnyaa...badan mungkin tak sihat betul kot..tu pasal jadi camni, rasanya la kan...hadoiiiiii!!!!!!boringnyaaaa...mai keja tp xtau nak buat keja apa..gila dah gamak kot aku ni...
Tuesday, April 17, 2012
Teringinnnn sesangat la haihh...
Memang aku teringin sangat2 nak timang baby, tu pasal la aku pregnant dekat2, pastu dua2 gugur...huhuhu...mmg belum rezeki aku agaknya wpun dah 2x menjadi..mungkin ada hikmah disebaliknya..kali ni, plannya, maybe selepas 6 bln baru nak mencuba lagi, tp xtaulah, kalau boleh, pas 44 hari pantang (aku pantang makan cam org bsalin gak..), aku nak try lagi, tp tu lah, kalau dah 2x kena masuk wad n dnc, sapa x serik kan? yg serik tu bab pantang lah, pastu bab cuti, keja belambak, bos pandang aku mcm nak telan je mungkin kan?tp dia nak kata apa, bukan aku yg suka2 pregnant, suka2 p dnc..gila ka hapa..so far, dia faham lah, tp xtaulah belakang, apa mamat tu bebel2..huhuhuwaaa...bukan aku nak..seronok tau tengok org dpt baby, yg paling seronok melalui saat2 mengandung, aku tak pernah alah teruk2, cuma letih terkelepek je la..tambah2 dah kertu ni, apa lagi la kan? aku seronok lalui bila pakai baju pregnant, pastu dpt rasakan gerakan baby dlm perut..saat2 melahirkan pun aku suka, even menyakitkan, tp rasa x lama, pas sakit tu, terus hilang bila tengok baby kan? semua org yg pernah timang baby, itulah saat2 yg paling berharga..Ya, izinkan aku mengecapi nikmat2 sebegitu untuk kali ini..amin...semoga Allah permudahkan aku dan izinkan aku utk merasai dan melalui detik2 manis itu lagi...
Friday, April 6, 2012
Citer kedua dlm 2012, citer yg sama cam citer pertama 2012...
Paham ke tajuk tu? buat2 paham jer lah yer, kalau x faham pun, akan faham selepas baca entry kedua utk thn 2012!
aku baru je keguguran mlm thn baru 2012 kan? so kali ni, benda yg sama aku alami sekali lagi, yer..terlalu cepat sebenarnya, dan memang tidak elok utk kesihatan dlman aku. tp ntah, rezeki + no protection.. : ) senang lekat, senang pulak gugur...so sekarang aku dlm pantang ler..kejadian ni baru je, last period aku bln 1, pastu terus x mai dah..slalu period aku mmg x menentu, kdg tiap2 bln, lewat, 2bln skali pn pernah. masalah hormon..so, bila period aku lewat seminggu dua, aku x pikir apa2 la sgt, tp dah masuk 2bln, baru kalut beli pregnancy test. tu pun lepas aku balik dr vietnam. aku jadi sensitif sejak 2 menjak tu,letih..blk keja, kira nak baring dulu, pastu baru p mandi n masak..nak jd cerita, aku tau aku prgnt hari Ahad, pastu hr kamis tu, ada tompok darah, aku ingat xdak apa2, tp tetap susah hati, blk keja terus p buat UPT skalli lagi, kali ni kat klinik, kot2 masa aku test tu tester tu rosak ke..tp confirm, aku mmg mngandung 8 mggu. bila citer aku ni bleeding kat dr tu, dia suruh aku p scan, sbb kat klinik dia scan rosak. aku balik umah, mandi2, bgtau hubby nak p scan. pas smayang magrib terus siap, p klinik n scan. nampak baby dlm karung elok jer..aku doa sgt2 kali ni x jadi lg cam sebelum ni.. sebab aku masih mengharap nak timang baby. so, balik umah,still dok risau, wpun darah dah x kluaq dah. esok pepagi tu (jumaat) aku cuti, kedah kan. ada event zone sg petani aku kena join, bangun nak siap tu, time p mandi, makin byk darah keluar..panik ler..terus mandi, siap2 p spital, doc check bgtau aku kena admit, masa dr scan dr bawah, jantung baby masih berdegup, aku dpt dengar, kantung masih bulat elok..aku masih simpan harapan, doa x henti2 semoga kandungan aku selamat kali ni. masuk wad 1 mlm, darah dah stop. boleh discaj..blk umah terus aku baring sampai tertido, bangun tu p toilet, ada pulak darah, p pulak spital n admit lagi sampai 3 mlm, drip dekat2 10 botol, doc scan, dah x nampak jantung baby...sedih, tp dia bagi pulak ubat sumbat tang situ 2x sehari, ubat utk kuat rahim, masa admit kali pertama dah kena cucuk sedas kat pinggang ke bontot ntah..sakit gak le..so hari2 scan, hr last scan, mmg doc advise suruh aku dnc, dia masukkan ubat, tunggu sejam, terus ke OT. mmg cepat jer rasa semua tu berlalu. sebelum ni aku gugur kat GH, 2x posa, x jadi2, OT penuh la, doc cuti la..delay delay delay..tp kali ni aku p pantai, mahai mmg la mahai 3k lebih, tp semua sup sap sup sap..setel. esok boleh balik..company aku cover utk abortion, tp dah terlebih dok, kena tambah le jugak..sebab utk maternity aka abortion ni, ada limitnya, sakit lain unlimited..seb baik ada gak standby duit, semua kena dekat2 4k.xpe, nak buat cemana..so sekarang ni, aku berpantang ler buat kali kedua, sampai habis mc..pasni, aku tekad nak pantang betul2, jaga betul2, makan apa yg org pernah gugur cam aku ni cadangkan, jarak sepatutnya 3 bln, tp aku nak up sampai 6 bln..so, berpantang, berstokin ler skarang ni..asyik laaa layan FB, post mcm2, kadang2 tu cam mereng je post kt fb tu..doakan yer aku sihat...
aku baru je keguguran mlm thn baru 2012 kan? so kali ni, benda yg sama aku alami sekali lagi, yer..terlalu cepat sebenarnya, dan memang tidak elok utk kesihatan dlman aku. tp ntah, rezeki + no protection.. : ) senang lekat, senang pulak gugur...so sekarang aku dlm pantang ler..kejadian ni baru je, last period aku bln 1, pastu terus x mai dah..slalu period aku mmg x menentu, kdg tiap2 bln, lewat, 2bln skali pn pernah. masalah hormon..so, bila period aku lewat seminggu dua, aku x pikir apa2 la sgt, tp dah masuk 2bln, baru kalut beli pregnancy test. tu pun lepas aku balik dr vietnam. aku jadi sensitif sejak 2 menjak tu,letih..blk keja, kira nak baring dulu, pastu baru p mandi n masak..nak jd cerita, aku tau aku prgnt hari Ahad, pastu hr kamis tu, ada tompok darah, aku ingat xdak apa2, tp tetap susah hati, blk keja terus p buat UPT skalli lagi, kali ni kat klinik, kot2 masa aku test tu tester tu rosak ke..tp confirm, aku mmg mngandung 8 mggu. bila citer aku ni bleeding kat dr tu, dia suruh aku p scan, sbb kat klinik dia scan rosak. aku balik umah, mandi2, bgtau hubby nak p scan. pas smayang magrib terus siap, p klinik n scan. nampak baby dlm karung elok jer..aku doa sgt2 kali ni x jadi lg cam sebelum ni.. sebab aku masih mengharap nak timang baby. so, balik umah,still dok risau, wpun darah dah x kluaq dah. esok pepagi tu (jumaat) aku cuti, kedah kan. ada event zone sg petani aku kena join, bangun nak siap tu, time p mandi, makin byk darah keluar..panik ler..terus mandi, siap2 p spital, doc check bgtau aku kena admit, masa dr scan dr bawah, jantung baby masih berdegup, aku dpt dengar, kantung masih bulat elok..aku masih simpan harapan, doa x henti2 semoga kandungan aku selamat kali ni. masuk wad 1 mlm, darah dah stop. boleh discaj..blk umah terus aku baring sampai tertido, bangun tu p toilet, ada pulak darah, p pulak spital n admit lagi sampai 3 mlm, drip dekat2 10 botol, doc scan, dah x nampak jantung baby...sedih, tp dia bagi pulak ubat sumbat tang situ 2x sehari, ubat utk kuat rahim, masa admit kali pertama dah kena cucuk sedas kat pinggang ke bontot ntah..sakit gak le..so hari2 scan, hr last scan, mmg doc advise suruh aku dnc, dia masukkan ubat, tunggu sejam, terus ke OT. mmg cepat jer rasa semua tu berlalu. sebelum ni aku gugur kat GH, 2x posa, x jadi2, OT penuh la, doc cuti la..delay delay delay..tp kali ni aku p pantai, mahai mmg la mahai 3k lebih, tp semua sup sap sup sap..setel. esok boleh balik..company aku cover utk abortion, tp dah terlebih dok, kena tambah le jugak..sebab utk maternity aka abortion ni, ada limitnya, sakit lain unlimited..seb baik ada gak standby duit, semua kena dekat2 4k.xpe, nak buat cemana..so sekarang ni, aku berpantang ler buat kali kedua, sampai habis mc..pasni, aku tekad nak pantang betul2, jaga betul2, makan apa yg org pernah gugur cam aku ni cadangkan, jarak sepatutnya 3 bln, tp aku nak up sampai 6 bln..so, berpantang, berstokin ler skarang ni..asyik laaa layan FB, post mcm2, kadang2 tu cam mereng je post kt fb tu..doakan yer aku sihat...
Wednesday, January 11, 2012
Sambut 2012 dengan kesedihan..sob..sob..
Ini entry pertama thn 2012!!yeay!!hebat tak? org lain berpuluh2 entry, aku ni je mampu..tajuk lebih kurang je ngan post kat FB baru2 ni..sedih pasaipa? sedih sebab aku keguguran..skarang ni berpantang kat umah, dpt MC sampai 11hb je, tp esok aku ambk cuti sehari, senin depan start keja spt biasa..masa keguguran tu, kandungan dah usia 3 bulan, tp nak wat camna, blm rezeki nk timang baby baru...mungkin ada hikmahnya kan..aku redha, nangis gak sekali bila 1st time dpt tahu pas scan kat dr, dia kata kena cuci, baby dah xdak degupan jantung. rasa cam apa yg dr tu ckp, xleh pcaya langsung, xleh terima kenyataan mula2nya tu. aku p check time keja, blk umah tu, aku nangis..sedih sbb terlalu mengharap. anak no.2 dah masuk 5 thn, so mst la nak tambah lagi. punca keguguran? mmg dah xde rezeki..x nafikan, aku ni sgt lah lasak n aktif, ke sana sini, event itu ini, merata2 wpun still dlm kedah, kejap2 Kulim, pastu ke Sg Petani, pastu Jitra, pastu Alor Setar pulak, semuanya dalam tempoh 2 minggu kebelakangan ni..semua tu tuntutan kerja..aku ingat aku ok nak aktif, sbb belum ada history aku keguguran sblm ni, alah yg teruk jauh sekali..tp aku x sedar, dulu aku ngandung time umur 20an, kali ni dah masuk 30an..maybe badan dh x sekuat dulu..mungkin kan?
semua ni bermula bila aku start bleeding, time tu ada event kat Alor Setar, paginya di Jitra..petang tu ada event kat menara alor setar, event penutup 2012 bersama Tiaranita TM. mcm2 xtvt diadakan selain hitea..ada poco2, aku join, ada karaoke, aku join, walau suara bak katak on, terpaksa kena nyanyi, tu pun ramai2, sokey la kan..kenkonon wakil setiap zone..poco2 tu yg agak meletihkan aku..tu smua penyebab, yg nyata dan pasti, itu ketentuanNya..ujian untuk aku dan family..so, start pd hr tu, hari2 bleeding,x banyak, tp warna merah, fresh..jadi tu hr selasa, kamis baru aku p scan, mlm tu blk perlis, so smuanya jadi kat perlis. sakit kemain, masuk wad 4 hari, kena D&C. 4hb kluaq, terus balik SP, anak2 nak skolah,wpun ponteng 2hr, ttp hr ketiga masuk kelas..hubby cuti panjang gak jaga aku kat spital, ulang alik, siang mlm pagi petang..tanpa jemu,thanks darling..jasa dan baktimu akan ku kenang...i luv u..walau pun aku tengah sakit, ttp nak buat lawak, yg kdg2 buat aku hangin..maunya x, dia kata nak hiburkan org tengah sakit..lawak tu kdg2 jd lawak seram, org kat spital, di bantainya cerita hantu bonceng la, hantu tarik kain selimut la..hantu goyang katil la..bini lak tengah posa sebab nak kena DNC, so apa lagi, hangin sudah mari daaa...tp alhamdulilah, 4 mlm do wad, xdak pun kejadian2 cenggitu..penakut punya pasai, aku xmau dok wad kelas 1 maupun 2, aku keras2 mau dok wad 3, sbb ramai..penakut betoi!!x kisah, janji aku tidoq lena,toilet depan katil je..nak p spital panel nunn kat loqstaq..sapa nak ulang alik hari2 jauh kemain..anak2 dok ngan tok n wan depa..4 malam aku kat spital, 4 malam gak si Syabil demam panas..sedih aku..apa2 pun, skarang ni aku semakin sihat, bpantang, hari2 pakai stokin, makan apa yg blh, yg x boleh tidak sama sekali, syg badan kan..mak ada sini, tp petang ni dia nak balik dah, dia tengok aku pun dah sihat..boleh buat semua sendiri..hari mula2 je, demam seram sejuk je..kat spital pun sma, x penah demam sampai menggeletar..39 degree tu..ntah la sebab apa..apa2pun aku bersyukur sebab semuanya selamat..
semua ni bermula bila aku start bleeding, time tu ada event kat Alor Setar, paginya di Jitra..petang tu ada event kat menara alor setar, event penutup 2012 bersama Tiaranita TM. mcm2 xtvt diadakan selain hitea..ada poco2, aku join, ada karaoke, aku join, walau suara bak katak on, terpaksa kena nyanyi, tu pun ramai2, sokey la kan..kenkonon wakil setiap zone..poco2 tu yg agak meletihkan aku..tu smua penyebab, yg nyata dan pasti, itu ketentuanNya..ujian untuk aku dan family..so, start pd hr tu, hari2 bleeding,x banyak, tp warna merah, fresh..jadi tu hr selasa, kamis baru aku p scan, mlm tu blk perlis, so smuanya jadi kat perlis. sakit kemain, masuk wad 4 hari, kena D&C. 4hb kluaq, terus balik SP, anak2 nak skolah,wpun ponteng 2hr, ttp hr ketiga masuk kelas..hubby cuti panjang gak jaga aku kat spital, ulang alik, siang mlm pagi petang..tanpa jemu,thanks darling..jasa dan baktimu akan ku kenang...i luv u..walau pun aku tengah sakit, ttp nak buat lawak, yg kdg2 buat aku hangin..maunya x, dia kata nak hiburkan org tengah sakit..lawak tu kdg2 jd lawak seram, org kat spital, di bantainya cerita hantu bonceng la, hantu tarik kain selimut la..hantu goyang katil la..bini lak tengah posa sebab nak kena DNC, so apa lagi, hangin sudah mari daaa...tp alhamdulilah, 4 mlm do wad, xdak pun kejadian2 cenggitu..penakut punya pasai, aku xmau dok wad kelas 1 maupun 2, aku keras2 mau dok wad 3, sbb ramai..penakut betoi!!x kisah, janji aku tidoq lena,toilet depan katil je..nak p spital panel nunn kat loqstaq..sapa nak ulang alik hari2 jauh kemain..anak2 dok ngan tok n wan depa..4 malam aku kat spital, 4 malam gak si Syabil demam panas..sedih aku..apa2 pun, skarang ni aku semakin sihat, bpantang, hari2 pakai stokin, makan apa yg blh, yg x boleh tidak sama sekali, syg badan kan..mak ada sini, tp petang ni dia nak balik dah, dia tengok aku pun dah sihat..boleh buat semua sendiri..hari mula2 je, demam seram sejuk je..kat spital pun sma, x penah demam sampai menggeletar..39 degree tu..ntah la sebab apa..apa2pun aku bersyukur sebab semuanya selamat..
Wednesday, December 21, 2011
deyy appadaaaa...
tajuk kemain, ntah hape2..hehehe..hr ni aku nak luah perasaan sikit, ni kan ala2 diari aku..so x salahkan aku nk luah, emo sikit2 2,3hr ni..pembawakan budak ke??idak la kot..camni, aku nk citer ni psl manusia2 sekeliling aku ni la, kira kwn2 la..kita ni xleh la nk bkira sgt ngan kengkawan kan, maksud aku klu gurau2 tu, terima je lah, tp kengkadang tu aku rasa agak berlebihan, menyentuh soal2 fizikal yg Tuhan anugerahkan tu, aku mmg sentap, yes aku SENTAP!! sebab? bagi aku, benda tu, kurniaan Allah yg kita tak boleh nak mempertikaikan sama sekali..contoh la, 'eh dia tu, perut berlapis la..'ye betul, Allah dah bagi elok sgt dah, tp nak buat cemana, perut tu makin lama klu x dijaga, berlapis la dia..tp bagi aku, gasaklah perut org tu nak berlapis ke, dagu berlapis ke, kita yg tengok ni xyah la nak kutuk2 orang tu, walhal yg aku marah sgt tu, yg kata tu 2x5 gak!!pastu, bila lalu depan mata, t***k org tu jatuh la..looo..itu pun nak kisah ke? yg kata tu pun x kurang jatuhnya..mmg la benda tu kita dengaq cam biasa ja, tp bg aku, aku sensitif (kalu kena kat aku @ aku dengar depa kata utk org lain pun..)aku ttp sensitif..pastu, cakap org tu pakai baju thn bila tu..tudung camtu org dah tak pakai dah..dia ni pakai baju cam indon je..mekap tebal cam wayang cina la..aduhhhh...lantak p kat depa la..depa tu x kacau kita, pasaipa kita ni dok tambah2 dosa yg x luak2 ni..insaf2 la..terus terang aku cakap, org yg kata tu sebenaqnya fizikal dia pun x kurang dgn fizikal org yg dikata tu..tp aku heran, dia rasa dia perfect ke utk menilai org lain? yup, muka dia kira ok la, fizikal? no komen..kalau secantik mana pun kita, bab2 nak mengutuk fizikal org lain tu,baik xyah..memalukan diri sendiri ja nt..ish ish ish..emo pulak aku..mau xnya, aku pun penah kena, tp aku sound je balik..hehehe..aku malas nak cari gaduh ngan org, aku ni kalau setakat 1,2,3 kali je kena, ok lagi..biasa la tu..tp kalau berlebih2..memang aku sentap la, aku sound x kira dia nak menangis ka meraung ka..lantak..masa tu aku dah x kira kesian ka apa ka..jahat ooo aku time marah..aku xmau marah kalau boleh, sebab bila dah aku start hangin, aku mmg susah dah nak baik cam dulu2..alahaiiii...
Monday, December 19, 2011
Program Komuniti



Ni kisah hr ahad, 18 Dec 2011. Zone aku anjurkan program komuniti dgn penduduk KTC (kulim techno city). ini kira event TM bsama2 penduduk yg mana area taman ni boleh beri servis unifi. tau kan apa tu unifi? internet berkelajuan tinggi, so kat kulim ni ada 1 ja ibusawat yg boleh bagi servis unifi ni, yg mana cover 3 Taman Perumahan, iaitu KTC, Kulim Perdana, Kulim Golf Apmt..so, spt yg dirancangkan, kami bsama2 penduduk KTC adakah gotong royong mengacau bubur asyura..TM ada la bagi sumbangan utk tujuan tu..so pepagi dlm kul 8 staf2 yg terlibat turun padang sama2 menyiapkan dari A - Z, dr minum pagi sampailah ke bubur asyura, sampai la makan tengahari..memang sporting2 depa semua tu..xtvt camni, jarang2 di adakan, tujuan tu biasalah, nak mendekati penduduk setempat disamping mewar2kan produk2 TM dan pakej2 terkini..aku betul2 teruja, seronok, wpun letih..mak yong kan skarang ni..hehehe..aku x kacau pun, kakak2 kat situ x bagi, katanya x elok lah..mcm2..so, ok la kan..ada xtvt lain cam peraduan mewarna n sepak takraw persahabatan. yg tu aku x ambik gambaq, kalut sikit, cumma time mengacau bubur tu je aku snap 2,3 keping ngan hp je..kamera aku kan hilang entah ke mana..huhu...so, aku selit2 2,3 keping la sebagai kenangan sendiri..ihihih...yang pasti, gambaq tuan tanah takdak..aku snap org, org snap aku kat kamera depa la kot..hehehe
Wednesday, December 14, 2011
Syamel Sunat
Dah lama berlalu citer ni..1 Dec lepas aku sunatkn Syamel, mmg last minit perancangan ni dibuat, company tmpt aku keja ni, anjurkan majlis berkhatan beramai2, kalau tanya syamel memang xmau la, 'abg takut, sakit la ibu'..tu ayt dia bila aku tanya..so, aku ingat bila majlis berkhatan beramai2 ni kurang takut la kot..so, pagi2 1hb tu, aku,hubby n syamel siap2 la, katanya kul 9 start, si adik siap2 terus hantar ke skolah..dia blm cuti lg..training utk konsert hjg thn tadika dia..sampai je klinik tu, syamel turn yg ke 3, pas daftar, terus bawak dia kasi mkn kenyang2 dulu sebelum 'burung kena sembelih'..diam je dia, dari rumah sampai ke klinik, x byk ckp..layan blues..takut la tu..dh habis mkn, msk balik klinik n tunggu sampai turn dia..aku rasa dia paling muda, yg lain2 tu ada yg dh darjah 4 dh..bila sampai turn dia, dia masuk ngan abah dia ja, aku pak dia x benarkan..aku ingatkan salah ke hapa, aku tungga jap kat luaq, baru 2,3 minit masuk aku dah dengaq suara syamel meraung, waaa waaa..aku tanya kat pembantu klinik tu, 'adik, kalau kak masuk boleh tak?', eh bolehhh..mana la tau, kot2 sunat ni org pompuan xleh masuk ka..so, apa lagi, aku tolak pintu tengok dia dok nganga, rupa2nya doc tu baru dok cucuk kat anu dia..sakit la wei, aku yg tua ni pun fobia kat jarum, budak besaq tu, apa lagi kan..habis cucuk, dah kebas, aku tengok la dr A-Z proses berkhatan tu..seriyau gak, yg si abah tu dok hint2 suruh aku kluaq, dia kata anak lg kuat nganga tengok ibu kat dalam..eleh, sama je kalau aku x masuk ke, ada kat dalam ke, dia nganga camtu gak..pengalaman tu, nak tengok orang lain, tak mungkin la kan, so tengok anak sendiri boleh kan..
yg aku nak story mory ni, adalah kerisauan aku..syamel dikhatankan guna kaedah clamp, so pas 1 minggu, clamp tu dibuang, tp ada 1 lg alat yg patut tanggal sendiri, x tanggal2 sampai la ni..kesian aku tengok. nurse tu ckp kena rendam, dah rendam sampai kecut2, tak tanggal2..aku n hubby try gak sentuh benda tu, kot2 leh tanggal, tak jugak, makin merah n sakit lg ada la..esok kena p klinik tu semula, doc ckp jumpa dia kalau masih x tanggal..apa dia nak buat aku xtau la..kesian si syamel..dah 2 minggu dah ni..sabaq ye sayang, insyaallah, nanti burung abg lega la tu..kesian tengok dia, mak aku ada kt umah jagakan dia..sampai demam2 mak..dia pun boring la kot dok lama2 umah aku, tp cucu punya pasal, dia dok jugak la..
yg aku nak story mory ni, adalah kerisauan aku..syamel dikhatankan guna kaedah clamp, so pas 1 minggu, clamp tu dibuang, tp ada 1 lg alat yg patut tanggal sendiri, x tanggal2 sampai la ni..kesian aku tengok. nurse tu ckp kena rendam, dah rendam sampai kecut2, tak tanggal2..aku n hubby try gak sentuh benda tu, kot2 leh tanggal, tak jugak, makin merah n sakit lg ada la..esok kena p klinik tu semula, doc ckp jumpa dia kalau masih x tanggal..apa dia nak buat aku xtau la..kesian si syamel..dah 2 minggu dah ni..sabaq ye sayang, insyaallah, nanti burung abg lega la tu..kesian tengok dia, mak aku ada kt umah jagakan dia..sampai demam2 mak..dia pun boring la kot dok lama2 umah aku, tp cucu punya pasal, dia dok jugak la..
Wednesday, November 30, 2011
Happy Besday Sayang...
Lewat sikit ucap..sori ye abg..29 Nov 2011 genaplah usia suamiku 33thn..selamat ulangtahun ye abg..moga panjang umo n dimurahkan rezeki..hadiah nanti2 dpt le..hadiah yg 'paling tak ternilai' dah dapat kan...hehehe..apa tu? nanti2 la citer..malu lah..ngada2 plk lah.. otw blk keja kemarin, singgah kedai bakery kawan sama2 UUM dulu, jd tokey kek dah kawan aku ni..aku singgah hantaq pisau potong kek yg aku guna masa sesi potong kek dengan pelanggan TM 2 minggu lepas, itu pun x dan nak citer..kebetulan, ada kek yg menarik dan memang plan nak beli utk celebrate sama2 ngan hubby..sampai umah pas mkn2 nasi goreng aku masak, terus kluaqkan kek,tiup2 lilin utk bday boy tua..tp anak2 yg excited lebih2, nak potong kek lah, nak suap kek lah, nak tiup lilin lah..kek comel je aku beli, tu pun ada lagi separuh dlm peti ais..sedap oo kek tu..gambaq?? cam biasa, malas nak upload, kamera kan hilang, guna HP je..nt rajin aku masukkn, kalau malas..xdapekdennaknolong...
Thursday, October 27, 2011
sodih...sob..sob..
Huwaaa..kamera aku ilang!!! baru sedaq kemarin, masa tu kakak aku sms,'jgn lupa bwk kamera satgi k'. ye la, aku sefamily plan ngan kakak n adik sefamily nk p 'beraya' kat Bkt bendera sempena cuti deepavali.pastu bangun tu dpt sms kakak, terus p cari kamera aku tu kat dlm hbeg aku nk caj bateri, tup2 habis korek isi perut beg aku tu, tak jumpa pun, ish, puas ingat blk, last aku guna bila? seingat aku, dlm bln ni jugak, last ambik gambaq masa p umah customer install UNIFI, sama2 ngan student praktikal aku, pastu aku view blk gmbaq dlm kamera, n simpan senyap dlm beg. beg tu la aku slalu bwk ke hulu hilir, yg tu la p keja, yg tu la p kenduri, yg tu la p training, segala2 yg tu, pendek kata aku angkut je apa yg ada dlm beg tu sana sini..sampaikan benda hilang pun aku x sedaq. hadoii..silap aku jugak, yg main angkut je, sampai x penah check tu sapa suruh. tp aku letak dlm beg, kalau beg tu tgolek pun, susah kamera tu nak jatuh or tkeluaq..tu yg musykil tu, kot anak2 aku main ke, tp biasanya budak2 tu mmg x biasa rosek2 beg aku ni, melainkan aku suruh depa ambikkan beg duit ke, hp ke..habis tu, puas fikir lah sapa malaun yg berani2 panjang tangan ni..aku malas nak tuduh sapa2, cuma aku pelik je, p mana la kamera aku ni. xlah mahal, tp sebijik tu je aku ada, tu pun hubby belikan kat langkawi..rega dalam rm4xx je, olympus. pastu, p bkt bendera guna hp je la nk amek gambaq..waduhhh..Ya Allah, kalau terjatuh, harap2 aku jumpa balik, kalau org ambik, harap dia pulangkan..alang2 kalau dia nak curi pun, p la curi DSLR sapa2 yg kaya tu..toksah la ambik brg aku yg x kaya mana ni..kayap semendang ni..nak beli lain pun puas pikiaq ni..huhuhu..byk gambaq bharga dalam tu yg x sempat aku nak upload, simpan...sodihnya..sob..sob..rasa nak demam la pulak hari ni..huwaaa..
Tuesday, October 18, 2011
bisnes aku
tu dia aihh, nak update satu entry ke satu entry lama kemain laa..sibuk betul2 kali ni k..keja banyak kemain, sat2 kena p aloq setaq, meeting tu meeting ni..x kira ngan tugas hakiki lagi..huihhh..bisnes sampingan lagi..uih..tp kaya tu je belum lagi..
ok, hr tu aku ada janji kan nak citer pasal bisnes yg baru aku join ni, kenapa aku join bisnes ni kan? camni, mula2 kenalkan dulu bisnes apa kan..aku join AVAIL..ye, jual pad herba, kenapa? x percaya ke?hehehe..yelah, kenapa aku pilih bisnes ni?memang tak nafikan, memang banyak bisnes kat luar sana, xyah ckp la, smua org dah tau,bisnes kecantikan, produk kecantikan muka, badan,suplement, jamu,pendeka kata, mcm2 lah..aku pilih bisnes sebabnya adalah... pad, semua org pakai kan, yg bestnya pad ni, lelaki pn blh pakai, anak2 kecik pun boleh guna..byk sgt kebaikan produk ni. ada byk lg prdk2 dlm AVAIL ni sbnrnya, tp kali ni biar aku citer sikit2 kebaikan pad ni k. pad ni diperbuat drpd 100% kapas asli. yg kita pakai jenama lain2 tu, sbnrnya diperbuat drpd bhn2 buangan spt kertas, kotak..apa sj yg blh dikitar semula, diletakkan bahan peluntur sampai nampak putih bersih, dah dijadikan pad utk kita gunakan tiap2 bulan..alahaii..bila aku join bsnes ni, baru lah nampak dan tahu..so, bila aku fikir2, selama ni aku dok pakai pad dr sampah la..patut la banyak benar masalah yg kita kaum2 wanita ni alami, spt senggugut, fibroid,keputihan dsb..rahim kita ni cepat menyerap apa yg ada dipermukaan vagina kita tu, dlm ms lebih kurang 20mnt je, apa yg ada kat panties kita tu, akan diserap. tp kalau kita pakai pad AVAIL ni, pantyliner ke, serapan tu akan merawat dalaman kita. bila pakai tu, rasa sejuk je..memang gerenti, sapa yg ada masalah senggugut tu, kompom akan beransur hilang. ini aku alami sendiri, dr zaman anak dara lg ada senggugut ni, kalau siang tu start period, malam tu sah2 aku xleh tdoq,beguling sana sini..x kira yg bocor habis cadar katil lagi..tp bila aku start pakai pad ni, masalah2 tu xdak dah..serius tau..aku pasti ramai wanita2 kat luar sana guna pad ni..jd, oleh kerana kebaikan pad ni sangatlah ketara, so sebab tu lah aku join bisnes ni..kot2 la ada kengkawan nak sample percuma, tak pun nak tambahkan pendapatan sedia ada ni, roger2 la aku..aku ni baru je berjinak2, aku roger sifu aku la utk explain kat sapa2 yg berminat.. ni no tel aku ye..013-4284726..sayangilah kesihatan kita, tak mahal pun, antara rm10,rm11 n rm 12 je..xyah dah pakai pad dr bahan terbuang k. kita nak cantik luar dan dalam kan..
ok, hr tu aku ada janji kan nak citer pasal bisnes yg baru aku join ni, kenapa aku join bisnes ni kan? camni, mula2 kenalkan dulu bisnes apa kan..aku join AVAIL..ye, jual pad herba, kenapa? x percaya ke?hehehe..yelah, kenapa aku pilih bisnes ni?memang tak nafikan, memang banyak bisnes kat luar sana, xyah ckp la, smua org dah tau,bisnes kecantikan, produk kecantikan muka, badan,suplement, jamu,pendeka kata, mcm2 lah..aku pilih bisnes sebabnya adalah... pad, semua org pakai kan, yg bestnya pad ni, lelaki pn blh pakai, anak2 kecik pun boleh guna..byk sgt kebaikan produk ni. ada byk lg prdk2 dlm AVAIL ni sbnrnya, tp kali ni biar aku citer sikit2 kebaikan pad ni k. pad ni diperbuat drpd 100% kapas asli. yg kita pakai jenama lain2 tu, sbnrnya diperbuat drpd bhn2 buangan spt kertas, kotak..apa sj yg blh dikitar semula, diletakkan bahan peluntur sampai nampak putih bersih, dah dijadikan pad utk kita gunakan tiap2 bulan..alahaii..bila aku join bsnes ni, baru lah nampak dan tahu..so, bila aku fikir2, selama ni aku dok pakai pad dr sampah la..patut la banyak benar masalah yg kita kaum2 wanita ni alami, spt senggugut, fibroid,keputihan dsb..rahim kita ni cepat menyerap apa yg ada dipermukaan vagina kita tu, dlm ms lebih kurang 20mnt je, apa yg ada kat panties kita tu, akan diserap. tp kalau kita pakai pad AVAIL ni, pantyliner ke, serapan tu akan merawat dalaman kita. bila pakai tu, rasa sejuk je..memang gerenti, sapa yg ada masalah senggugut tu, kompom akan beransur hilang. ini aku alami sendiri, dr zaman anak dara lg ada senggugut ni, kalau siang tu start period, malam tu sah2 aku xleh tdoq,beguling sana sini..x kira yg bocor habis cadar katil lagi..tp bila aku start pakai pad ni, masalah2 tu xdak dah..serius tau..aku pasti ramai wanita2 kat luar sana guna pad ni..jd, oleh kerana kebaikan pad ni sangatlah ketara, so sebab tu lah aku join bisnes ni..kot2 la ada kengkawan nak sample percuma, tak pun nak tambahkan pendapatan sedia ada ni, roger2 la aku..aku ni baru je berjinak2, aku roger sifu aku la utk explain kat sapa2 yg berminat.. ni no tel aku ye..013-4284726..sayangilah kesihatan kita, tak mahal pun, antara rm10,rm11 n rm 12 je..xyah dah pakai pad dr bahan terbuang k. kita nak cantik luar dan dalam kan..
Monday, October 3, 2011
ada je..
Mak aiii...kesian betoi kat blog ni, ada tuan tp mcm xdak je kan..bukan sibuk mana sgt pun, biasa la sibuk ngan keja hr2 kt ofis, kat umah..dan ada 1 lg buat aku sikit sibuk..jeng jeng jeng..aku join 1 bisnes ni, ye lah nak tambahkan pdptan kan..tlg2 fmly..awat?gaji x cukup ke? alhamdulillah, cukup lg takat ni, blh bayaq itu ini, blh beli itu ini, tp dlm keadaan tkawal lah kan..dahulukn yg penting, klu ada lebih2, kita beli la apa yg kita nak..ye dak? tak pun saving kasi lebih..eh, nak tau tak bisnes apa aku join? aku ni bukan baru ni join bisnes, sblm2 ni ada la, tp xlah bnyk, aku join keahlian je, sbb nak guna brg2 tu..tp kali ni, aku join sbb brg ni mmg aku nak guna, dan org lain pun akan guna, yelah, sambil guna, sambil2 tambah duit poket..kena la bijak buat perancangan, dengaq kata tahun depan dunia akan mengalami krisis ekonomi, ntah la..betoi atau x, tu blakang kira, yg penting apa persediaan kita utk menghadapi hr2 esok..cukup ke saving dlm akaun tu? kalau sakit demam, duit kena kluaq gak kan, kalau sihat, alhamdulillah..sakit ni kalau dia nak mai, x kira masa, satgi2 pn dia blh mai..jadi tumpang masih dok sihat ni la, kita kena jaga badan, jaga pemakanan..semua kena jaga ye dak..nak tau aku join bisnes apa?nanti aku citer la k, harap2 aku rajin le nak update..aku akan share sbb apa bisnes ni yg aku pilih..banyak bisnes kat luar sana, tp x tbuka utk join, kalau join utk pakai sndri, ada la..utk jual tu, boleh la sikit2, sbb nak dpt harga murah..offer gak kat kengkawan harga murah2..aku susah nak jadi 'peniaga' sbb aku kesian nak jual barang ngan harga jual, aku mesti jual ngan harga aku..kekeke..tu bisnes tolong orang kot.. ;) xpelah, untung x banyak, tp tolong dpt jugak pahala kan..harap2 la..
Monday, August 8, 2011
Aku disengat tebuan!!
Kemarin pas kerja kul 4.30, HOT Tmpoint call bgtau ada cust nk jmpa, so selesai kms2, aku pn turun angkt beg sbb pastu trs chow. rupanya cust ni sgtlah cerewet dan smua dia betul. sblm tu dia dh tanya ngan HOT tmpoint ni psl service TM lah, x puas hati, tnya mcm2 yg bukan2 dan ntahpapatah la kiranya..so dpa mtk pertolongan aku utk explain apa yg patut..soalan yg sma dia tanya aku, bila explain dia pusing situ sini, kira niat dia mmg nak bambu staf lah..penamat cerita, dia nk terminate service, aku srh dia isi brg, dah tmbul mslh lain plk..pendek citer dia blk ngan perasaan x puas ht, dan aku pn dgn perasaan nyampah..ish posa2 ni menguji kesabaran betul.rupanya dr bbrp thn lepas lg cust ni akan dtg tmpoint utk buat perangai, komplen itu ini,bda kecik2 dibesar2kan..haih..ok, tu bukan citer utama kat sini, tu mukadimah..hehe..maksudnya aku jmpa pelanggan ala2 tebuan,garang le jugak..cust dh blah, aku pun start keta, pecut la blk umh, otw tu, kira nk dekat smpi umah dh, ternampak org jual buah tampoi, kira feberet aku la, ssh nk jumpa la aku rasa, so x ckp byk, terus bhentikan keta, beli..pastu ada cempedak, beli skali, leh buat cucur satgi bbuka kan, syabil suka bangat.ms tunggu nk byr tu,ada sekor tebuan dok terbang2, aku ni elak2 la..pas setel masuk keta elok aku dok je, nyett..terasa ada menatang sengat pinggang aku..sakit weii!!aku pegang kat tempat skt tu, rasa ada menatang, aku syak mmg tebuan td yg dok terbang2 tu masuk dlm baju, so bila aku dok, dia rasa terancam gamaknya, so dia nyett aku..aku penyet2 dia sampai mati..sakit jgn cakap la..nyut nyut..bwk keta smpi kat umah, tengok2 dah merah dah..adoi..bwk sampai ke malam sakit sampai sebelah pinggang..x p klinik pun..sampai hr ni dok sakit lagi, tp kira ok la, aku rasa dia x sempat sengat aku sepenuhnya, sbb aku dah lenyek dia dulu..klu x lagi teruk sktnya..mak aku kata la..sbb tu aku blh msk ofis lagi hr ni..klu x dah lama p klinik ambk mc..hehehe..
Sunday, August 7, 2011
Selamat Berpuasa...
Slm ramadhan..hr ni dah masuk hr ke 7 umat islam seluruh dunia berpuasa kan? syukur alhamdulillah sbb masih diberi kesempatan olehNya utk merasai Ramadhan kali ini..hr ni aku x sihat, batuk teruk n selesema sikit2..ni kt ofis, kja cam biasa,aku ni cukup pemalas nak cuti klu takat skt yg sikit2 (wpun teruk gak, tp klu masih blh bjalan, bwk keta, aku ttp gagahi msk ofis) bukan pkerja contoh ke bodek bos ke, sbb utamanya, klu dok umah, aku kena dok sorang2...huwaaaa...sunyi, kang satgi asyik ketiduran je..kurang lak pahala posa kan..aku start batuk hr kamis mggu lepas lg, tp lite2 je.ni makin kuat,mbe sbb kali ni aku bbuka dgn air ais, thn2 sblm ni, aku suka bbuka ngan air panas,tp sbb skarang ni musim panas kot, tu sbb aku sediakan dua jenis air, teh o panas n air sejuk, oren,ribena, sirap bandung, laicikang..mkn ns sikit je, x btambah, tp air bergelas2..sudahnya pas bbuka, sendat dah perut ngan air..biasanya pas semayang magrib,kemas2 dapur, siap2kn diri n anak2 bwk ke surau kat taman umah aku. start mlm mula2 smpi mlm kelima tanpa miss aku p ngan hubby n ank2..tp selepas 1 insiden, trs aku terawih kt umah je..huhu..azam berkobar2 nk terawih sampai akhir, tp ye lah, bwk budak2 yg x tkawal tu, buat aku fikir byk kali nk mai lg ke x terawih..nk jdkan citer,malam ke lima tu aku n anakk2 je ke surau, hubby kena masuk shif petang, so x sempat le nak join sama. jd time start semayang tu, anak2 aku srh dok kat blakang saf,slps saf terakhir lah..ye lah,anak2 aku kn hero,nk srh p kat saf lelaki kang,lain jdnya.join saf pompuan pn x kena sgtlah kan..dipendekkan citer, mula2 budak2 ni behave je, tp mai rakaat hjg2 tu,aku toleh blkg dah hilang, kebetulan time tu ujan lebat, so x risau la depa nk kluaq jauh dr surau. makin lama makin bising, ooo dpt geng ye..tiap2 kali hbs rakaat, aku warning depa dok diam2, diam jap, pastu org smbg smyang depa n d geng bising2 kat luar..adoi..kemuncaknya, time dah witir rakaat terakhir bunyi kaca pecah, kuat pulak tu..adoila..sapa plk ni,mtk2 jgn la ank2 aku..sudah hbs witir, aku cpt2 ke blkg, tgk sliding door dah pecah. kaca berderai merata2..tanya sapa yg buat masing2 hbs lari, tinggal si syabil dok tkebil2 kat luar,tanya dia ke yg buat?dia cakap bukan adik, org lain, tp ada satu budak baya2 dia jugak, tuding jari kata dia yg buat..haih..aku mmg xtau spa punya angkara, ye lah kan budak2..aku tanya pihak surau, brp nak ganti, kot2 anak sy yg buat, pcik tu kata, xyah la, kita xtau pun sapa yang buat ni, yg penting semua anak2 ni x apa2..jgn risau..aku pun bwk blk bdk2 tu, tanya berkali2 dia tetap x ngaku dia yg buat..aku marah jugak la..pastu mlm esok dah tak p dah..yelah, aku ada terdengar ceramah sorang ustaz ni, kalau kita rasa nk terawih dgn kusyuk, tak boleh kat masjid/surau, kat rumah pun boleh. mcm situasi aku ni, nk p terawih kat masjid/surau, tp anak2 kena bwk, nk tinggal mana kan?pastu, klu bwk,x bising xpa la, ni ya ampunnn..rasa2 kategori mengganggu ketenteraman org lain, kan? skrg ni, klu hubby nk p, aku buat je kt umah, tp hubby tanya kalau aku nk p, xpe dia ambk giliran jaga anak2..sudahnya..kat umah la kite ye anak2..baru 7 hr puasa, ni ha citer2nya..ada byk lg perihal aku nk citer, kes syamel pulak..nanti2 la ye..panjang dah ni..hehehe..slamat berpuasa..
Sunday, July 17, 2011
Alhamdulillah..
Syukur Ya Allah, sebab bagi aku ni 1 perkhabaran yg baik, hubby dpt tukar ke SP!!setelah sekian lama berulang beratus2 KM hari2 ke tempat keja SP-P. Sena, A.Staq, akhirnya hujung bln ni, dia dpt btukar ke SP..kesian dia, hari2 ulang alik, panas ujan,tayar motor pancit,rosak tgh2 jln..sblm subuh dah kena keluar, balik dkt2 nk magrib..jadi,syukur sgt2 dia dpt btukar, at least srg dkt ngan umah, so apa2 emergency nak blk umah, senang skt..aku je ttp kena berulang, tp ok la, xjauh mana..klu aku nk mtk tkr SP gak, ish..xtau bila, sbb post yg sama kat SP tu, orgnya masih sihat walafiat, baru je tukar ke sini, sblm restructure dia kt AS, so aku ttp la kena berkhidmat ngan jayanya di Kulim ni..apa2 pn, aku suka ngan environment keja kat sini..sbb bos jauh..hihihi..jarang la nak kena hantam ke apa..hahaha...idak le camtu..dah selesa, lgpun baru je genap sethn aku btukar ke sini( eh, lebih la dlm sebln..)nt2 ada rezeki aku mana tau dpt tukar yg dekat skt kan..sblm tu, ada aku ada plan nk mtk tkr suka sma suka ngan org Perlis, leh aku n hubby pindah quarters kt sana, dlm dok sembang2, plan2 bagai, tup2 bos dia tel bgtau terima surat pertukaran dia, n dah lulus..so, kuburkan dulu angan2 nk blk perlis..klu kat sana, dua2 dekat, aku p keja 20km je, dia lagi la, dalam tu gak..tp syg lak nak sewakn rumah tu kat orang, asyik pindah je, boring la nk mengemas..letih hoo..jd, apa2 pn, syukur ya Allah atas apa yg engkau perkenankan ini..
Subscribe to:
Posts (Atom)
