Iklan aku..

Monday, May 23, 2011

Macam2 pepagi ni..haih..



aku tak marah daaa..
alkisah pagi tadi, mcm rutin hari2 akulah, siap2 diri n anak2 utk ke tmpt keja, sblm tu htq anak2 kat taska. mula2 hantar Syamel dulu ke tmpt transit..haa..kat sini la aku nk citer ni..tiap2 hr aku htr dia,akan disambut oleh Maktam, dia angkat smua brg2 syamel msk rumah transit tu..hr2 jugak kwn2 si syamel ni cepat2 serbu kat keta aku, ngadu mcm2..yg serbu tu ada la 2,3 org, laki ada pompuan pn ada..tp yg bercakap srg je, yg lain tu iya iya kn je..ok,mula2 dulu dpa serbu, si tukang cakap ni bgtau:

Budak Pompuan A : Makcik, makcik, kemarin kan, Adam (dpa panggil adam kat si Syamel ni),ambik duit kwn dia ni (smbil tunjuk srg bdk laki)..
Aku : Ye ke? takpa, nt mcik marah Adam..syamel, betul ke ambik duit kawan?
Syamel : Mana ada, Syamel tak ambik la ibu..sambil tunduk, masam je muka..
Aku : Ok, lain kali jgn buat camtu k, kalau abg tak ambik,xpa, ibu x marah, tp kalau betul2 abg ambk, nt balik ibu rotan..

so, hbs la utk hr tu, esok esok mai hantar lagi, situasi spt hr sblm2 tu jugak, diserbu dan ada lah aduan macam2 dr mulut budak tu (budak pompuan yg sama hari2..ish, berani betul la jd pengadu..hahaha)

ada dia adu anak aku ni ambik kuih kwn dia, mcm2 yg dia adu, tp aku biasalah, malas nak ambik port, tp tetap la aku tegur anak aku ni, jgn buat camtu, nak pecaya budak tu 100% pn, ye lah, budak2..lg aku layankn, camtu la hari2..maybe dia sronok, pas ngadu, aku dan dan tu jugak tegur, lebih kurang cam mrh syamel la..

syamel skolah petang, so pagi2 bila aku hantar ke transit tu, siap2 pakaikn baju melayu utk ke kelas Iqra'. aku bagi siap2 duit utk kelas iqra,utk dia beli sarapan. dia bgtau tiap2 pagi ada pakcik pon pon mai jual kuih..(pcik naik moto bunyi hon pon pon la agaknya..).

kemuncaknya cerita tu hari ni, aku p hantar cam biasa, dr jauh aku tengok anak2 tadi dok main2 kat playground transit tu,sampai2 je aku kt depan pintu pagar, trus kena serbu, buka2 je pintu keta, bdk pompuan yg sama trs dengan aduan rutin dia..hehehe..makcik makcik, Adam kan bla bla bla..(serius aku lupa apa budak tu bgtau,ish dah kertu sudah...) habis je ayat budak tu, aku pun sound balik..(tak marah, xkan la ngan budak2 pun aku nk cari pasal kan..saja la sound lite2..)

aku : oooo...suke ye report...(tu je ayat aku, kengkonon serius le, aku pn xtau awat ayt tu yg kluaq dr mulut aku..)

maktam yg tengah dok angkat beg syamel senyum,pastu dia cakap, biasa la budak2..aku diam je..ish, mesti mtam ingat aku ni marah..tp aku pn pas cakap ayat tu, budak tu pun lari masuk dalam pagar, aku start keta, blah..pastu aku terpikir2 gak, eh, nada aku tu cam marah ke? eh, maktam ingat aku marah ke?..sepanjang jln aku drve, dok teringat la, walau sebaris ayat pendek, aku ttp fikir, ayt tu laser ke?..xpe, tunggu esok, budak tu nak ngadu lagi x, kalau x maknanya dia ingat aku marah, tp kalau ye, mmg lah x makan saman..nama pun budak2..mereng la aku kalau ngan budak2 pun nak sentap, kan??lawak ada, kesian pun ada..sebab aku x senyum time aku ckp tu..

No comments:

Post a Comment