Iklan aku..

Thursday, September 24, 2009

raya 2009 di Perlis

ini family sebelah mertuaku..

tema merah ini tahun..jgan marah haa..



camni la keadaan rumah yg agak2 dah ok lepas dikemaskan..


cat jgn tak cat ye..toi tak aku kata hubby aku bsemangat??







Raya thn ni, turn mertua, so aku stat bcuti pd jumaat tu le, pas keja kamis tu, bedezup terus ke Perlis. Hubby dah stat cuti kamis tu lg sampai raya ke4. sampai di Perlis, sempat le b'buka wpun tlewat dlm 10 minit. sampai kat umah, k.ipaq aku n family dah pn sampai dr Ipoh, diorang smpai awai dlm thari tu. so, sampai je, terus ngap le..







esoknya plak, kami bgotong royong kemas rumah. letih gak le, sampai tgk air kosong pn cam sedap je..so, selesai mengemas, aku n sil jht manik kat baju. ala, jht bodo2 je..sbb bj aku thn ni, kain kosong, konon2 nk kasi bseri la..sampai ke malam,pas bebuka, smbg blk..







esoknya hr last posa, wat ketupat daun palas plak, tp aku tak tolong balutkan, sbb mmg sah tak jd, jd ketupat betina..aku tlg potong daging je nak wat rendang. ok la, tolong gak tu..







bebuka utk last day ala kadar je, tp ala2 kdr pn, sedap gak, coz sil aku bwk balik tulang lembu, so watpe lg, sup le..feberet hubby aku..







kali raya agk meriah la, sbb sejak 3 thn hubby aku keje kat situ, ni le dia dpt cuti raya pertama smpai raya k4,kalau tk, pas semayang dah kena duty. dia mmg excited bebeno, siap tbg buluh nak psg pelita, buat tu, buat ni..kalau tak, cam tak semangat je..pulak tu sil2 (ada2 je) pn dpt cuti hari raya ni, tk mcm sblm2 ni..raya ke3, 4 baru nampak btg idung..







aku je lain, aku nak cuti, dapat je..syukur alhamdulillah..







ok, raya per1, pas semayang raya, aku n family jenjalan 2,3 buah rmh sedara kat2 situ, pastu alik rmh, dah tbongkang smuanya, tp aku takleh tido,pns kot,so dgn rajinnye, p basuh bj (pakai mesin..)oops, lupa lak nk cerita,menu hr tu, bihun sup daging..sil aku yg buat..







tp dalam dok seronok2 tu, ada 2,3 story sedey..1st, 2,3 hr sblm raya, mak aku sakit, dmm, penat..tp masa tu aku dah kat kg. nak blk tp kak aku ckp, xpe, dia ada tolong tgkkan, boleh kata tiap jam aku tel kak aku tnya psl mak aku. pg raya plk, adk aku gtau yg kakak aku (k.Ija) msk wad, sbb mengandung luar rahim, mlm tu oprate buang sebelah (rahim ke? tak pasti..)kalau ok, ni anak k3 dia. sedih tol la..raya k2 ptg aku blk Penang. raya k3, ibu kucing aku yg baru je beranak bln posa ritu, mati. tak tau sbb apa. mak aku ckp dia tak mau mkn 2,3 hari sblm tu. cuba bygkan, dia tinggalkan anak yg tak pandai mkn minum sdri..sedih la..aku,kak,abg aku pakat2 la bgilir suap susu pakai picagari..hrp2 anak2 kucing ni hidup sihat la..cyannye..







dah le, ni anak2 aku dan stat kacau, tekan sana sini, nanti2 aku masuk balik k..daaa...

No comments:

Post a Comment