Iklan aku..

Saturday, September 26, 2009

perkahwinan kali kedua..

tajuk tu takde kena mengena dgn aku ye, dgn cousin aku la..td petang pas zohor, selamat la cousin aku bgelar isteri utk kedua kalinya..dia adalah cousin yg terapat dgn aku. ssh, sedih, senang byk kami kongsi bsama..perkahwinan pertamanya ckp bahagia dgn org tsayang, namun Allah lebih menyayangi si suami..si suami meninggal dunia (eksiden). masa aku dpt tau kejadian tu, aku tak dpt bayangkan perasaan dia nak harungi hidup tanpa insan tsayang di sisi. kalau aku pun, ntah le, tak mau fikir kalau blh..dia teruskan hidup dgn harta yg ditinggalkan oleh arwah, Iman, satu2nya puteri yg disayangi.
tdi aku tgk muka dia cam serba salah, happy pn ya, sedih pn ya..baru2 ni dia pernah tanya aku "mimi, kalau kak kawin, betoi ke kak x dpt nak jumpa ngan mamu?" ish, ssh gak nk menjawab nih, sbb aku pn pernah dgr camtu gak, tp utk sedapkan hati dia, aku ckp, " tkkan la kak nak hidup sorang2 camni sampai ke tua? sekurang2nya kak ada seseorang utk jaga kakak nt"..dia diam je..aku doakan kali ni perkahwinan dia akan kekal hingga ke akhir hayat..aku sgt2 gembira dgn apa yg tjadi hari ni..aku tumpang bahagia..
gambo??nanti le aku boh kat sini, td gambo nikah je, esok gambo sanding2 ke, aku letakkan kat sini k..waduhh..kok ngantuk bener ini malam..aku ni baru je balik dr umah tbuka opismate aku..dkt je, 3km lebih kurang. tp mata ni dah mula ngantuk daa..
esok sambung lain k..g nite..

No comments:

Post a Comment