Iklan aku..

Friday, March 27, 2009

Ntah le, tetiba je, sejak kebelakangan ni, aku teringat sangat kat arwah bapak aku, (aku panggil pak)..rindu sesangat..baru lagi arwah meninggal rasanya, 3 hari sebelum puasa..pagi jumaat, di hospital K. Batas..sebabnya, arwah mengidap Kanser Laring (larynx cancer, lebih kurang camtula)..Cepat benar kanser ni merebak. aku masih ingat lagi detik2 aku dan adik beradik aku yang lain dikejutkan dengan berita ni. tak lama, arwah dikesan mengidap penyakit ni bulan 2 thn 2008, dan menderita selama 6 bulan sahaja..bulan 8 arwah pergi buat selama2nya meninggalkan kami yg rasanya masih memerlukan kasih sayang seorang ayah..
aku memang tak boleh pandang gambar arway, sebab aku sedih sangat..selepas penyakit tu dikesan, bahagian leher arwah ditebuk, serta merta arwah hilang suara..bayangkanlah, kalau itu terjadi pada aku, mampukah aku menanggungnya? hari2 boleh bercakap, bercerita, tapi serta merta Allah tarik nikmat tu? tapi arwah cukup penyabar..semasa hayat, arwah memang suka bercerita, kisah2 lama dulu...kisah sewaktu kami adik beradik masih kecil..macam2..yg paling aku ingat, dia suka bercerita, (bila ada orang tanya la) kenapa nama aku dari Normah, tetiba bertukar jadi mimi? aku ingat lagi, suami aku yg tanya, so jawab arwah, ooooo..sebab masa dia kecik2 dulu, dia suka sangat pakai bedak amami..so panggil la mimi..banyak benda la dia akn cite..banyak benda kalau boleh aku nak coret kat sini, tentang arwah...tapi, insyaallah..akan2 datang aku update..yg pasti, aku merindui arwah...

No comments:

Post a Comment