Iklan aku..
Tuesday, November 6, 2012
KURUS YG SIHAT..
Salam Pagi selasa semua..
mmg lama kan x update blog? mcm2 ada..alasan tetap sama kan, bz, x sempat..semua ada..padahal, sikit2 ja pon bznya, idea nak membloq x mari2..ok, citer gambar kat atas tu adalah sama dengan tajuk entry kali ni..
sebenarnya, produk tu aku jual, produk ni adalah fiber perasa apple, namanya GREEN FIT ya anak2..aku dah lama guna produk ni, sebab aku ada masalah sembelit, 2,3 hari sekali baru nak membuang..ooohhhh sungguh tidak elok..bila sembelit dan jarang membuang, muka aku mesti akan tumbuh jerawat, besaq2 pulak tu..adoila..x cantik la muka yg dah mmg x cantik ni..huhuhu...pastu, tercari2 jugak la alternatif apa yg boleh aku guna, dlm dok mencari tu, terjumpa dengan kwn lama masa aku keja kat bank islam dulu, dia yg perkenalkan aku dgn GREEN FIT ni..so, beli sekotak, try2 sedap..rasa apple hijau..terus aku pun jadi pengguna dah ahli..
So, kot2 ada sesapa berminat nak beli, stok kat aku ada banyak..kalau beli 1 kotak, RM 75 (15 sachet), tp kalau beli 3 kotak sekaligus, RM 189 saja, so 1 kotak rm63..memang sedap..sebelum tidoq, aku minum 1 sachet, esok pagi2, terus membuang dgn lawasnya!!rasa badan pun ringan.so, bila dah tiap2 hari membuang, berat badan akan turun secara automatik. yg best tu, minum fiber ni, xperlu pantang2, itu x boleh, ini tak boleh makan..sebab fungsi fiber ni lebih kepada menyerap bahan2 spt lelemak, yg tak diperlukan oleh badan..so, kot2 la ada sesapa baca blog ni, berminat,kasi sms or komen pun ok..ni no hp aku : 013-4284726, email : normaha.saman@yahoo.com.
tak rugi syer info menarik ni dengan kawan2, mana tau dok tercari2 kat mana nak dapatkan produk ni, ianya di jamin selamat, produk keluaran syarikat AVAIL..
Wednesday, September 19, 2012
Stress lagi..aduhaii
manjaanggg ja stress aku ni kan..lama2 tua camtu je..org lain cekang2 lagi kulit, aku dah kedut 1000..hahaha..
alkisahnya kemarin time meeting ngan bos, bos asyikla dok hint2, ada org bakal dpt surat transfer, within kedah perlis jugak lah..pastu aku ni cam dah dpt teka dah sapa, pastu dok jeling2 aku, senyum2..apa senyum2? ingat aku x paham, dia hint tu ntah2 tuju kat aku. skarang ni, aku 'jaga' Zone Kulim, so maybe next time, klu betul la firasat aku ni, maybe aku akan ditukarkan ngan zone leader Perlis. aku memang sgt2 bersedia klu keja kat company ni,tukar unit, tukar state, tukar zone..biasa la..kompeni lain2 pun camtu gak kan? so bersedia jer la..yg penting, aku ditukarkan bukan atas sebab masalah disiplin, org x suka kat aku ke, aku x perform ke..aku tengok semua ok2 ja..cuma yg buat aku cuak, kalau kami berdua ditukarkan adalah..MAMAT TU NAK IKUT BINI DIA TRANSFER KE PENANG..maksud aku, bini dia pensyarah, so maybe next yr kena atau mtk tukar ke Seberang Perai, so, si laki ni mesti lah nak ngikut si bininya kan..so, timbul sifat 'selfish' disitu, ye dak?
bila fikir reason aku n dia ditukarkan tu, hanginnnn jer aku tau..(aku x ingat,samaada aku dah penah luah kat blog ni ke belum, kalau dah, kira siaran ulangan la ni.hahha).seriusly, aku terima ngan hati yg terbuka kalau dah memang kena tukar, kira reshuffle ke apa ke kan..ni dak, dia nak ikut bini, yg aku ni kena tinggai laki??apa hebat sgt la mamat tu aku pun xtau..aku ni dah dpt zone yg mabeles, yg ada unifi, jaga customer unifi, tup2 nak tukaq aku kat tempat jin bertendang tu buat hapa???aku muda lagi ok, mamat tu dah tahap pakcik2 dah..biaq la aku yg muda kertu ni jaga tempat yg kelas2..ha tudia..boleh tera tu aku marah?
ni dengan alasan bangang, dia je ada bini, habis aku? janda ke?
rimas tau fikir bab2 tukaq ni, aku ni dah la baru je tahun lepas dok 1 family, klu x, dah 4,5 tahun dah jadi weekend husbd n wife..baru je tahun lepas hubby dpt tukaq mai SP, tup2, dah kena tukaq atas kepenting diri org lain pulak..cukup x adil..
la ni, aku buat keja pun gitu2 je, wpun x patut sebab tiap2 bulan nanti makan gaji buta, tp dlm xmau2 tu, aku buat gak la rutin keja kan..nyampah..
so, pendek kata, aku redha kalau itu yg tersurat buat aku, cuma aku x redha sikit pun kalau apa yg dia buat atas kepentingan diri dia..
okbaiii
Tuesday, September 11, 2012
tuition @ tuisyen..
Tadi pagi otw mai ofis, kat HOTFM ada kisah pasal tuisyen a.k.a tuition ni..byk la caller2 call citer kisah2 depa time dedolu, ada yg penah ke tuisyen angkut geng ramai2, ada yg x penah ke tuisyen pon, tp tetap bjaya p obersi dgn tajaan JPA lagi..hem..teringat kisah aku ni dulu2, aku memang tak pernah langsung p mana2 tuisyen berbayar mcm kawan2 yg lain. SEBAB?? seriusly sebab kewangan..dulu bapak aku jer keje sorang, mak surirumah sepenuh masa, so dengan gaji arwah bapak yg x seberapa, mmg aku x pernah mintak or suggest nak ke mana2 tuisyen mcm kwn2 sekelas aku yg lain. yup, aku anak jenis yg sedar diri ok..pujidirisendiripulak..time skolah rendah, cikgu buat kelas tambahan belah petang, aku mesti join, mesti la sbb wajib. tp keputusan upsr ok ok la, xlah 4A, separuh je dr tu..pastu smpaila PMR n SPM, aku cuma attend kelas tambahan dr cikgu skolah je..so, kalau la org tanya aku bab2 tuisyen ni, sumpah aku xtau camna keadaan dlm kelas tu camna, cikgu yg mengajar tu camna..tp alhamdulillah, berjaya jugak aku sambung study sampai tahap yg aku inginkan..aku x pandai, tp agak2 kalau aku masuk tuisyen, aku lagi pandai pandai pandai tak??hehehe...so, utk anak2, aku akan cuba yg terbaik utk bagi anak2 pendidikan sebaik2nya ikut kemampuan aku dn hubby..insyaallah..buat masa ni, jgn terkejut klu aku bgtau yg aku belum hantar anak aku ke tuisyen, sbb dia lemah dah bacaan, patutnya aku dah start hantar utk memantapkan bacaan anak aku ni, tp mostly yg aku survey semua fokus kat subjek, bukan kat student yg slow dlm bacaan. so, aku cuba luangkan masa utk ajar dia lancarkan bacaan, pengiraaan nampak ada improvement, bacaan utk BM x brapa lancar, tp english laaagi la out..start tahun depan, camna pun aku kena pastikan anak aku masuk mana2 tusyen, lagi bagus yg fokus to bacaan. mahal sikit pun kalau ada, xpa..ibu usahakan ya Syamel..
Monday, September 10, 2012
ada ke..
yer..ada ke org nak baca blog aku ni? ye la, dah la x menarik, tp xpe, samaada ada ke tak, aku tulis je bila rajin n ada idea..ish ish ish..camtulah aku, sibuk x tera mana pun..tp aku suka baca blog kengkawan yg lain, tp bab menaip mengarang ni, aku lak malas, citer tu ada, apa2 jer aku blh nak citer, tp dah pemalas tu nak buat camna kan..kisah raya pun xdak nak update, thn ni raya aku xdak walau sekeping pun gambaq 1 family bersedondon..tema kaler coklat, kaler kegemaran aku ni..tp tu lah, nanti2 rajin ke, aku pakai balik, suruh husbd n anak2 pakai, pastu p studio ambik gambaq..hihihi..tu pun kalau rajinlah kan..xpa, panjang umoq, raya hj ni aku paksakan diri ambik gambaq 1 family..kamera bwk balik pon dok tersimpan je dalam beg..bateri pun ntah ada ntah tidak..nasib hg la kamera oii..
citer p la sikit hal raya aku kali ni ye..tu pun satgi citer jadi lintang pukang, nasib la sapa yg baca..
raya kali ni turn perlis, umah mertua. aku blk hr kamis petang, sampai tu dah hampir time berbuka. dok beraya sana sampailah petang raya pertama, pastu balik penaga, kg belah aku pulak..sbb balik awai, hubby aku keja raya ke2 tu..aku? cuti panjanggg...pastu lepak kg penaga la sampai raya ke4 kot..pastu blk umah sendiri pulak..open hse mmg x buat thn ni, ada la sekali tu, aku try masak mee hailam, jemput 2,3 org kawan..tu je..makan2 je..aku malas sbb x pandai masak, nak oder pun, duit x brapa nak jenuh..hehehe..gilakedekut..haha..aku pun malas jugak kot..hubby dh kerja, cam x bes je kan nak buat mkn2 ni..x bes la sbb aku sorang2 je nak bertungkus lumus..x aci laa..dengki betoi lahh..
harap2 aku rajin update blog pasni, wpun x pasti ada ke tidak org menjenguk, yg penting, esok2 leh la aku godek2 baca balik crita yg x brp nak bes mana pun..
Monday, June 11, 2012
Terkilan..kecewa..
Lamanya aku x update kat bloq ni kan..pemalas..bizi..alasan tu je la yg boleh aku bagi..hehehe..
hari ni aku posa, posa ganti..so, dok diam2 kat ofis buat keja, hantaq report, tp malas nak kluaq..
sejak 2 menjak ni, aku rasa mood xdak la..badan letih, blk umah je, kdg2 xdak mood nak masak,ke malas ke xtau..letihh je semedang kan..kekadang, anak2 jadi mangsa amukan ablasa mak depa ni..ntah hapa2..
tajuk kemain..tp tu yg aku rasa la ni, terkilan ngan org sekeliling, rasa kecewa ngan org sekeliling yg kadang tu mcm x tau nak menghargai apa yg aku dah buat selama ni..mcm aku post kt fb baru ni, kita bukan nak balasan atas apa yg telah kita buat, cuma nakkan penghargaan atas apa yg kita lakukan. penghargaaan tu tak semestinya la puji melambung2, cuma sekurang2nya hargailah apa kita buat dengan tidak mempertikaikan org tu..cakap lebih kurang, cakap ikut sedap mulut ja..fikirlah skit perasaan org ni..x rugi pun, x mintak duit, x mintak hadiah apa pun..
ntah lah, makin kurang pulak pahala posa hari ni..just nak share je..
Wednesday, April 18, 2012
ntahahapahapa
ntahhapahapa punya perasaaan hari ni, mood xdak nak buat keja, mood nak mai keja pagi2 pun dah hilang..ngadap laptop cam nak pejam mata..rasa meluat,benci, menyampah ja kat semua org..sebab? bukan dtg bulan noo..belum..rasa nak tidoq, rasa nak rest..rasa xmau mai keja, malassssss je rasa...ntah hapa hapa kan? boringnyaa...badan mungkin tak sihat betul kot..tu pasal jadi camni, rasanya la kan...hadoiiiiii!!!!!!boringnyaaaa...mai keja tp xtau nak buat keja apa..gila dah gamak kot aku ni...
Tuesday, April 17, 2012
Teringinnnn sesangat la haihh...
Memang aku teringin sangat2 nak timang baby, tu pasal la aku pregnant dekat2, pastu dua2 gugur...huhuhu...mmg belum rezeki aku agaknya wpun dah 2x menjadi..mungkin ada hikmah disebaliknya..kali ni, plannya, maybe selepas 6 bln baru nak mencuba lagi, tp xtaulah, kalau boleh, pas 44 hari pantang (aku pantang makan cam org bsalin gak..), aku nak try lagi, tp tu lah, kalau dah 2x kena masuk wad n dnc, sapa x serik kan? yg serik tu bab pantang lah, pastu bab cuti, keja belambak, bos pandang aku mcm nak telan je mungkin kan?tp dia nak kata apa, bukan aku yg suka2 pregnant, suka2 p dnc..gila ka hapa..so far, dia faham lah, tp xtaulah belakang, apa mamat tu bebel2..huhuhuwaaa...bukan aku nak..seronok tau tengok org dpt baby, yg paling seronok melalui saat2 mengandung, aku tak pernah alah teruk2, cuma letih terkelepek je la..tambah2 dah kertu ni, apa lagi la kan? aku seronok lalui bila pakai baju pregnant, pastu dpt rasakan gerakan baby dlm perut..saat2 melahirkan pun aku suka, even menyakitkan, tp rasa x lama, pas sakit tu, terus hilang bila tengok baby kan? semua org yg pernah timang baby, itulah saat2 yg paling berharga..Ya, izinkan aku mengecapi nikmat2 sebegitu untuk kali ini..amin...semoga Allah permudahkan aku dan izinkan aku utk merasai dan melalui detik2 manis itu lagi...
Subscribe to:
Posts (Atom)
