Iklan aku..

Sunday, November 28, 2010

29.11.2010

Tarikh apa tu??hem..esok besday hubby den..huhuhu..den x tau nak beli apa..buntu la..tp masih ada bnyak masa..ye la, bermula 29.11-19.12 dia takde, ke USM,kelas. (final aku tak pasti..apada punya bini..)so nanti sempat la aku nak g cari hadiah..masalahnya, aku xtau nak beli apa..takat ni aku pernah beli, perfume,jam,wallet & belt, baju,wallet lagi..aku rasa dlm palotak aku ni, cam nak g cari spek mata itam..tp kang aku beli ikut citarasa aku cam tak bkenan pulak dia nanti..menatang apa la aku nak beli ni ha..idea..mari kau..mari...

cerita hari ni

hari ni, kat kedah, cam biasa la, keja..ada x org panggil Sunday Blues? enggak ada kan? kira hr ni ala2 monday blues la, cam boring je nak mai keja..tp kena mai le jugak..hari ni makan free..spt biasa, cuti2 skolah ni, ada saja kenduri kendara..kebetulan kenduri dekat2 ngan ofis, so kasi terjah la..awai oo kami sampai, sharp 12 thri kot..keh keh keh..time tu org x ramai, mkn dgn aman, tp x sampai 20 minit, manusia berduyun tiba..makanan mmg sedap, mcm2 ada, termasuk laksa dan bubur caca..pas makan, cargas balik ofis..mata pun ngantuk..tema kat tempat kenduri tu adalah PINK ya..itu aje update utk hari ni..ujan kat luaq tu..lebat wei..

Friday, October 22, 2010

Beli perfume baru, suka ke nyesal??

hem..alkisahnya, tadi aku tman kakak ofis pergi ke Sentral Square, SP. dia ajak aku temankn dia utk ke Habib Jewel, ambk brg kemas dia yg htq repair..aku ok je, smpi2 situ, trs tuju Mcd, lapik perut sikit,aku dh lunch so beli Mcflury Milo je..nikmat la wei, tekak sakit n batuk2, tp hantam jugak aiskerim tu..
sambil dok tggu kakak tu, aku round2 tgk brg kemas kt Habib tu, cantik2 sungguh, tp duit pn cantik le klu nk beli..utk elak dari sakit mata tgk kilauan emas tu, (sbb eden x mampu..) aku ke kedai sebelah, Body Shop..ish..lamanya tak ke sini..hajat hati nak window shoping je la, sambil2 tgu kk tu..masuk, usyar2 perfume, produk2 lain..adik promoter tu promot le perfume terkini katanya..hem..wangi..x plan nak beli apa2 sbb esok baru gaji..cium2,e eh, wangi lak..tp regenye tu blh la thn utk akku yg blm bgaji nih..1 set EDP,losyen n body wash..RM 185..emm..hati meronta2 nak beli,nafsu gitu..akal lak fikir, x penting ni, bukan keperluan, dah kehendak ni..emm..pikir lagi..nth apa yg adik tu jampi kt aku, aku 'terbeli' wei..memula dah siap byq, rasa suka la, dpt perfume baru..tp otw balik tu, tetiba rasa nyesal lak..rasa x dak dlm list utk beli pun bln ni, perfume lama pun ada lagi..ish..
nanti apa lak kata hubby aku, ye la, kengkonon ngadu kat dia duit xdak..siap dihulur lagi, tup2 bwk blk perfume baru..waduh..gimana sik..
xpe xpe, relax dulu.. sampai umah, bgtau hubby, dia ckp..xpela..kalau minat, beli je..bkn slalu pn ibu beli..fuhhh..lega..aku tau, dia takkan marahnye kalau aku nk beli apa2, sbb duit aku, beli la labu..nak tunggu duit dia, tunggu bday ke..blh la..aku ni baik oo, x kacau duit laki..hehehe..ye ke?ye ye..pcaya la..
sejak 2 menjak ni, aku minat beli perfume (ceh, baru 2,3 botol je..) dan beli hbeg..(pun x byk, 2,3 beg je..)tp tu smua ikut kemampuan la..ukur baju kat badan sendiri..dah itu je..tp skarang dah rasa kurang nyesal, dan ada sikit sronok..nak tak nak, pakai je la mimi oi..dah beli, bukan leh pulang balik..ye dak..

Wednesday, October 13, 2010

Syabil tak sihat lagi..

Emm..syabil demam minggu lepas, dekat2 1 minggu..tapi skarang dah ok, cumanya aku tgk dia tkelepek je..main pn xmau..kemarin ngan hari ni aku g htq dia ke nursery, terus masuk dlm blk, n tido..dia xmau join kengkawan lain yg bgumbira main kat luar nursery tu..badan x panas..oh ye, semalam kul 2 aku bgn buatkan susu,pas minum, dia batuk2,tak henti2..pastu muntah..penuh katil tu ngan abg dia skali tkena..bangun pulak cabut cadar, salin baju dua2 org skali..lap2 pastu samb tdq balik..tadi pagi tjaga kul 7..ha..subuh gajah la hari ni aku..sedaq2 dah cerah..alahai..masuk keja lewat dekat2 1/2 jam..hambek kau..takpe, punch card pya mesin udah rosak..kalau tak, mau merah menyala la punch card aku kan..hantar ke nursery pagi tadi pun, tak mau join kengkawan dia main..abh dia pulak takdak, ke putrajaya hal keja dia la..esok malam baru sampai..susah hati la jugak aku jadinya..seb baik xdak apa2..risau tetap risau,kena p follow up kat doc lagi nampak gayanya ni..susah kemain budak ni nak makan ubat, bagi makan ubat mesti muntah keluar smua isi perut..alahai syabil..risau ibu tau kalau anak2 sakit camtu..

Monday, September 20, 2010

Raya..

Hamboihh..lamanya x apdet blog ni kan..busy?bisa2 aja..cuma malas nak mengarang, aku ni tau mengarang je, tp rupa blog aku ni amatlah menyedihkan, kiranya aku ni buta blog (eh ada ke istilah tu,adik bradik ngan buta IT le aku ni..hehehe)berserabut je tengok blog sendiri, tu yg buat aku kurang rajin update kot..tajuk raya, so still in raya mood la kan..2hari dah aku msk keja, kemarin aku attend 2 opn hse, hr ni aku posa,psa ganti..baru hr ni start..ada lagi 4 hari..nak buat posa 6, kena ganti dulu kan?ntah2 habis ganti ni, tak jugak buat posa 6 tu..aku migraine la hr ni, tetiba..mkn byk sgt kot raya2 ni,pehtu,tak 'melabur' dah brapa hari dah..toksin byk le ni, tu yg migraine tu kot..takpe, teruskan berpuasa ye..yg bestnya, berat aku turun 3kg,tp tu selama 4 bln aku btukar ke unit baru ni kot..agaknye la, dulu makan adalah agenda utama aku, tp skarang ni, tidak lagi, takdak geng nak p makan sbenonye..hehehe..apa la aku dok merepek ni ha..mcm2 citer aku campur aduk..haha..migraine,tu yg jadi camni tu..deyy,buat keja la, dok hapdet lak, tau kat bos, dibuangnya aku keja..keh keh keh..byk citer n kejadian yg nak aku story sbnrnya, tp cam malas..tp cm nak story gak..bila tu ha?gambaq2 raya pn ada la sikit, tu pun takdan nak upload..apa kemalasnya la aku ni haih..

citer p la sikit..raya ni anak2 aku tak sihat, si syamel kena campak, 2hari sebelum raya, cyan dia, tp dia dah besar,takde la meragam, aku tengok selambe je,sihat je..cuma kat muka dia tu penuh ngan campak,campak besaq2..dia kata kat aku 'ibu nanti muka syamel hensem balik kan ibu?..ye ye..anak ibu memang hensem..jgn takut..asyik belek cermin je,takut la tu..adik dia 1minggu sebelum tu dah baik,pastu baru bjangkit kat dia..tp dua2 tak meragam..hilang smua sakit demam bila dapat duit raya..semalam aku kira2 duit diorang, ada la dekat2 200..kira boleh masuk bank la nanti..oh ye, syamil puasa tinggal 5 hari, yg lain penuh..kuat semangat tol dia..cuma time2 ptg tu mula la, dah dengaq azan la, jom la buka cepat2..time tu aku la puas pujuk, abh dia kira nak sound je..garang pulak org tua tu..cyan syamel, thn pertama puasa, dah hampir2 penuh, tokwan janji nak bg rm30,kira byk la tu..siap plan nak beli keta kontrol lagi, aku tak bagi wei, aku mesti diam2 ambik duit tu masuk bank..ok apa, baik kan aku?menabung untuk ms depan..mak pak depa bukan org kaya,gaji besaq..so, takdan nak menabung la kalau tunggu mak pak depa..so, apa yg ada, aku bank in..anak2 aku tak byk kerenah, aku bank in pun depa dah tak cari dah duit tu..ok, nanti aku sambung2 citer k.citer lain lak..cam biasa, entry tanpa gambo..layan je la..

Sunday, August 15, 2010

Selamat Berpuasa..


Udah 4 hari muslimin muslimat kita di dunia ni menjalani ibadah puasa..so, tak ketinggalan untuk aku ucap Slamat Bpuasa semua..smoga ibadah kita diterimaNya..amin..
Tapi aku dan posa 1 hari je, yg lain..dapat green lite..tak best la, aku exited pakai telekung nak p terawih dah, tup2..alahai..bendera jopun la pulok..tension mak nyah..dapat pahala niat, udah le..hehehe..
Hr ni aku rasa sedih dan serabut je..keja mmg le byk kt opis ni, dlm dok kalut buat keje, aku asyik la dok teringat anak aku yg sulung tu..sebab aku marah dan pukul dia teruk2 kemarin (teruk la bg yg jarang kena pukui..)..sebabnya, petang kemarin, aku ajar dia membaca, tp aduhai, sgt lah ssh nak tangkap, aku ni angin sikit bab2 tu..untuk pengetahun, anak aku dah umo 6 thn ok, patut dah lancar membaca..tp apa la masalah dia, smpai skarang, dok merangkak2 lg..risau sgt2 aku, nak salahkan skolah pun, ntah le..apa2pun skarang aku ttp salahkan diri aku, kurang bg perhatian kat dia, skarang ni baru thegeh2 nak ajar anak..akibat dok marah dan pukul dia kemarin, semlm badan dia panas, aku check temp, ada la 37 camtu..aku nangis semalam tengok dia tidoq..rasa bsalah sgt2..sudahnya, sepanjang hari ni, asyik la dok teringat kat dia..nanti2 aku citer la pasal dia, ada keja dok pending tak settle2 lagi ni..apa pun, sbg ibu, aku sgt2 lah sayangkan anak2 aku, aku nakkan yg terbaik utk ank2 aku, aku tak mau anak2 aku ketinggalan..dunia makin mencabar..tp kalau itu ujian Allah kat aku, aku redha..mungkin aku bukan ibu yg terbaik utk mereka..tp aku akan cuba jd yg terbaik..Ya Allah, makbulkanlah doa hambamu ini..amin..

Tuesday, July 6, 2010

aku sangat lah bizi..

skarang ni, aku btambah2 la bizi dgn rutin harian sbg pekerja, ibu dan isteri.mcm la aku ni baru dpt keja & baru kawin..hehehe...tak, sbenaqnya aku baru je pindah ke rumah aku sendiri yg dh lama aku sewakan..sronok dpt dok rumah sendiri semula, dah lebih 3 thn aku tinggal berasingan ngan hubby,so skarang, dpt hidup cam dulu2, cam mula2 kawin dulu..letih tu biasa la, btambah2 letih bila kena ulang ke tempat keja 40km pegi dan 40km balik..letih badan, letih duit, letih masa..erk, ada ke letih masa?pape je lah..pendek kata, letih memang letih..tapi seronok, pepagi hantaq anak kat nursery,abg kg skolah,pastu drive p keja,blk keja, anak2 hubby dh ambik, rumah hubby dh tlg kemaskan, cara dia la..aku siap2 nak msk utk dinner.pas mkn,iron baju.kdg2 hubby dah mesinkan,jemurkan baju,angkat baju. aku cuma lipat dan masuk dlm lemari je..klu dia tak tolong, tekelepek la mak nyah..aku dah buat pjanjian ngan dia awai2 sblm pindah, mesti tolong menolong, klu x, haih..seb baik pjanjian dikotakan kan..apa2 pun mesti 50-50,bab duit ke,anak2 ke, keja rumah ke..ye la, aku pun keja..seb baik la dia paham..tq ye..sejak 2 menjak aku tukar unit dan state ni, keja melambak..banyak kat luaq opis,travel sesaja..tp dlm kedah ja la..besaq wei kedah ni..masa kat penang dulu, unit lain, kurang le event di hari cuti..skarang ni,blh la dikatakan tak cukup masa..tp aku betoi2 enjoy keja kayak gini..letih memang la tersangatttt..cari makan..cam gini la..ntah apa2 le entry aku kali ni, merepek ntah apa2..