Iklan aku..

Thursday, May 6, 2010

trip to sabah with Tiaranita TM..





Inilah 1st time aku jejakkan kaki ke negeri di bawah bayu..uih..sonot..aku ingat lagi,bla hubby tanya, kat M'sia ni, kat mana tempat yg teringin nak lawat? aku gtau dia,Sabah, sbb cam sejuk je sebut Sabah tu..tapi hubby aku sampai dulu, siap daki gunung Kinabalu lagi, last year kalau tak silap. dia p ngan jabatan dia la, takkan nak bawak aku kot, kan?? so, this year is my turn pulak k..tp tak habis pun 1 sabah, paling jauh, kat kundasang je. al kisahnya, sempena Dinner Tiaranita, 1 malaysia gather @ Sabah this year, last year @ Kedah.Next year plak @ Johor. Tiap2 thn mesti kena buat psembahan, takleh miss pya, kena hantaq wakil, mnari pulak kena ikut tema. last year temanya "Malaysia thruly Asia" (ntah tol ntah tidak aku tulis tu..ngeee..)thn ni temanya Rock the nite..mak aih..rock gitu..so, aku antara yg tlibat utk menari..ya, kali ke2,tiang letrik ni dipaksa menari..hehehe..bukan senang oo orang nak pilih kita kan?? riak sket..hohoho..
alkisahnya, kami btolak pd jumaat 30hb 4, fly dr Penang terus ke KK. asalnya flight kul 8.50pm, delay plak sampai kol 10pm..lebih kurang 2jam lebih2, sampai airport KK. check in kat Marina Court,kat2 kul 2.30 pagi. memang letih..esok pagi kul 6 dah kena ada kat stadium, acara perbarisan,senamrobik and sukan bermula..kul 6 dah cerah benderang..lelih la kena bangun awai..aku ada la join sukaneka, Merry go round..hahaha..blm apa2 dah disqualified..org suruh buat lain, kami buat lain..patut la sampai awai..org tua2..camtu la, kurang paham arahan sudahhh..takpa, yg penting heppy..habis tu, aku n d geng dok kat kerusi n zzzzzzzzz...gila wei, duduk pon boleh t'tido..tidoq tak sampai 3 jam malam tu..sampai ada kawan aku langkah longkah kecik pun tak lepas, t'tonggeng dia..kesian dia, habis betis sakit, malam tu nak menari pulak..
malamnya xtvt dinner la, pas habis smua make up apa yg patut, terus ke One Borneo Ballroom (tu pun kalau aku tak silap, dah lupo den)..having dinner kat situ..pastu psembahan dari setiap state, memang happening gila la diorang tu..ikut tema lagi..tak kira tua or muda, smua sporting. artis malam tu, Stacy..aku suka dia Bah...
utk psembahan kitorang dapat no 6, cam taon lepas jugak..ok la..tak harap pun nak menang...
pastu balik bilik, kebabom..pagi esok adalah shoping time..tempat yg dilawat, pasar gaya, pasar philiphine, kilang coklat, n makan2..bab makanan, aku takleh terima, air tawaq nak mampos, makanan pulak..manis ada, tawar pun ada..tekak aku suka yg pedas2..makan dengan tak nikmatnhya..janji kenyang je..malam tu best, kita pekena seafood, murah siot..6 org mkn, siap bawal hitam besaq, udang besar, sotong besaq n ayam, regenya baru 5x.xx je..ha, murah kan?yg tu sampai tak habis pulak..air, biasala..totap tawar..shoping lagi malam tu kat pasat malam, harganya lagi murah dari pasar philiphine..aku beli batu cincin ala2 krystal tu kat psr philiphine 1 rm 12,after less rm 8, tp malam tu 1 bj rm 2 je, 2 bj boleh kasih rm3..APAAA???murahya, tp kawan2 aku nak sedapkan hati, kata kat aku, beza kualiti tu..ntah le, tak beli pun aku malam tu..cuak je..
esoknya, pagi2 kul 6 dah kumpul n gerak ke Kundasang, kaki gunung Kinabalu..kat situ aku suka, sebb sejuk..cantik..dingin..beli apa yg patut, pastu gerak balik sebab nak fly kul 5..itulah citernya...tp kalau ada masa dan wang, akan ku pergi ke sana juga nanti..sbb ke Pulau2 yg indah2 belum ku sampai..mau ada 1 minggu kat sana, baru bes..hehehe..aku p ngan family pulak nanti..ekekeke..tp hasrat di hati teringin nak shoping kat Bandung..hubby aku setuju..bila tu tak tau lagi..tengok jadual..dan fulus..
so, tak larat aku nak menaip dah, tengok gambaq dah k..tak banyak pun, bateri kamera aku lupa nak charge..huhuhu..

Tuesday, April 20, 2010

marahnyaa...

Hari ni aku cukup2 marah dah geram sesangat kat sorang minah ni..adoyai..aku cukup tak suka nak gaduh2, tambah2 dah tua ni, silap hari bulan, masing2 darah naik..huih!!citernye camni, tadi ada training mnari,cam biasa la, rutin tiap2 petang sebelum ke Sabah ujung bulan ni..preparation utk btanding tuu..hem, tak harap pun nak menang..ok la, berbalik semula dgn citer tadi. cam biasa, training hari ni tanpa cikgu, kemarin last class ngan cikgu, so hari ni training sendiri2. 8 org smuanya. nak jadikan citer, satu minah ni, dah perasan bagus la, kira dia paling hebat la menari. aku akui, aku keras cam kayu..tp sapa suruh depa paksa aku mnari, so, itulah hasilnya..hahaha..dlm dok training2 tu, minah tu ada tersilap sikit, so dgn friendlynya aku tegur, kak m,smua dah ok cuma kak m je angkat tangan awal sikit dr yg lain..tu je ayat aku, dgn senyuman k..tak marah2 or tinggi2 nada..tau apa dia jawab? ha, komen! komen! komen la! ha? tekojut berok aku,ish salah ke aku tegur cenggitu?so aku cakap, ok la, sori, tak tegur dah pasni..so latihan d teruskan..tup2, mai bos aku, dia mai utk monitor je kami2 mnari, terus la kak m tu merepot siap bisik2..apa tu aku tak tau, malas le nak ambik tau. pastu dia terus panggil aku, normah, ada tak puas hati apa2 ke kat kak m? aku jawab, takde la..awat? ye la, kak m rasa cam normah ada tak puas hati je ngan kak m? aik? apa aku buat yg dia rasa camtu?tegur sebaris ayat pun dah hangin ke?wah wah..dia memang suka report apa yg kita buat kat bos aku tu,hari2 update kat bos..pantang la aku orang camtu, tapi aku dan geng2 lain tak ambik port pun. tadi je aku hangin..pastu jadi la jugak perang mulut..dia geram, konon2 merajuk, angkat beg, nak blah. so, bila dah dipujuk2 rayu, ok la, aku pulak cam takdak mood dah nak mnari. aku pun angkat segala dah nak blah, pun dipujuk2, ok. cuma bila dia hulur tangan nak mintak maaf, aku kata, sori,aku tak bsedia lagi..so, aku declare gaduh le ngan dia. aku geram sebab silap sikit je, nak ngadu, pastu salahkan aku tk puas hati kat dia..hem..aku tak suka hipokrit ok..so, ntah bila aku nak cakap ngan dia..aku benciiiii bangat orang yg hipokrit..

Monday, April 19, 2010

lamanya..

Huih..lama bebeno aku tak apdet blog aku ni..ntah le, nak kata sibuk,ye la jugak,tp idak le sangat sampai blog sendiri pun takdan nak tengok..ish ish ish..pas aku update yg last entry tu, aku dah kurang mood dah nak apdet..citer macam2, tp virus malas melanda kot..kepala otak aku pun rasa serabut sesangat..paham2 je la, ni kira kes entry lepas la..bila menanti sesuatu yang tak pasti bila akan jadinya, aku cukup tak suka ok..keja aku main ngan target, achievement makin menurun..dek penangan malas dan takdak mood. gila ke apa aku ni agaknya..bos nak menilai aku nanti, tak jadi nak permanentkan aku, ha, kan padan muka aku..lagi satu, dalam dok takdak sale nak close, tiap2 petang ada training menari, preparation utk perform kat Sabah nanti, Tiaranita TM..kes paksa tau dak??asal menari je, cari kami2 yg agak2 masih muda ni..(pasan..)ye la, yg lelain tunggu nak retire je..ahaks..pastu, esok ada seminar plak..letih tau dak!! ni kira cam aku ni lepas geram la kat entry kali ni.
yg paling sedih tu, besfren aku, aida dah dapat surat permanent(tahniah utk dia, i'm hepy for her..), yg aku sedih tu,starting from 3rd May, dia kna tukar unit..ye la, mcm aku ckp la, kami akan di absorb sekiranya ada kekosongan, dah unit lain je yg ada kosong, so rezeki dia la kan..aku pun gatai sangat bgtau kat bos, kalau boleh nak area Kedah, SP kalau boleh..ha amek kau, kosong kat Penang smua kengkawan lain bakal ditempatkan. aku?hem..tunggu la sampai kedah ada kosong..Ya Allah..permudahkanlah segala urusan hambamu ini..semoga ada tempat ku di sana..sekiranya itu yg terbaik utk ku, kau permudahkanlah..kiranya tidak, aku redha..Amin..kengkawan..doakan aku ya..

Friday, February 12, 2010

SME CONGRESS @ BMLTR





Hoho..lama beno le aku tak apdet kan??malas pon ya, bizi tu idak le..semangat aku nak wat keje makin menurun la..tak tau nk wat camna lagi..mungkin sbb aku dpt news yg quite good lah..nak tau tak apa gud news tu? for ur info (bukan ramai pn nak tau kan..hik hik..takpe, syok sendiri ok..)aku dpt tau berita baik ni waktu g sme congress kat bkt merah baru2 ni la..aku kan staff kontrak,bln 4 ni genap le 2 thn..so, dipendekkn cite, ms congress tu (1 msia), big bos hbq yg smua staff kontrak akan dipermanentkn,tp ikut kekosongan. yg kat Penang 1 je kosong, sedangkan kami ada 4 org. so? salah sorang dah mengisi kekosongan tsebut..so tinggal le kami b3 ni. sapa yg tak syok wei,jd pemenen staf kn?aku cuma takut di transfer ke tempat yg jauh2..tp head aku paham, 2 org dah kawen n sorang lg msih bujang.smua pompuan..kemungkinan besar 1 kekosongan terdekat adalah di SP..bos tanya aku, nak tak?aku mau sgt le..boleh balik umah aku sendiri, kat SP nun..tp semuanya bgantung kat surat dr HQ la, ntah bila la nak dapat ek..kekosongan tu bg menggantikan 1 staf yg nak pencen, dlm bln 5 ni, tp dia lanjutkan service smpi bln 9 thn ni. so, ok la kan, better than nothing, right?hubby pun xcted, sbb dpt dok sama2 semula cam baru2 kawen dulu..ada kehidupan sendiri la..ye la, weekend husbnd n wife..susah wei..smua kna wat sndri, hubby pn sama, makan pakai cam org bujang je..jgn ngaku bujang sudah la no..sesungguhnya, keja kat TM Penang ni amatlah seronok..kawan2 semua baik2, bos2 pn baik2..indah je rasa klu dpt terus keja kat sini, tp adatlah kan, nakkan perubahan, perlukan penghijrahan, tak gitu??byk benda aku nak luah kat sini, tp nanti2 la..so, kat sini ada le sekeping dua gambaq masa aku p BMLTR hr tu. layan je la ye..nanti next n3 aku samb luahan2 perasaan aku k..daaa..

Wednesday, February 3, 2010

My 7th anniversary..


Hari ni 3.2.2010, genap la tujuh taon anibesari aku..pada tanggal tsebut,thn 2003, aku slamat diijabkabulkan dgn suami tcenta..so, stakat ni, aku cukup bahagia bsuamikan Suzaimi b Selaiman..aku doakan smoga perkahwinan kami kekal hingga hujung nyawa..amin..

Thursday, January 28, 2010

forum

Aku skarang ni tengah dok berforum ngan GM and SGM..huih..keboringannya..seb baik le boleh buka email, baca email, terjah blog kengkawan..idak le boring bebeno..bila nak abis ni..forum ni cite pasal performance sorang2..revenue utk state, churn apa bagai la..seb baik le tak suruh present sorang2, manager je present kan, so, nganga la...

Sunday, January 17, 2010

tm nite - dinner loo..



Semalam company tmp aku keja, wat dinner. cam thn lepas, diadakan kat Sunshine Squre, bounquet hall (toi ke aku eja ntah). tema thn ni Starwars & Arabian Nite. Aku pakai jubah je, cam arab2 dh le, tp biasa2, tak grand lgsg, aku pakai apa yg ada je..staff2 tm mmg sporting2 habis, pakai kostum Starwars la, Puteri Leia dan mcm2 lagi..makanan, Chinese food, boleh la..yg best ada lucky draw, tp aku tak dpt apa2 pon..besfren aku, Cik Da dapat tv plasma, grand prize u..42"..ish aku agak la..berat kemain nak angkat..rezeki dia nak masuk umah baru tuu..tahniah my dear..rezeki baby dlm perut gak tu..aku tak dapat pn takpa, aku tumpang gumbira kat dia..nanti2 aku p umah baru dia, aku leh le layan tb tu, ye dak? hehehe..tak malu tol..tp aku tak sempat nak snap gambo dia bsama hadiah tu, kalut nak tolong dia angkat hadiah..gitu pulak..thn lepas aku dah dapat, tapi hadiah kecik je, set cwn kot..kira semalam mmg bes la, psembahan2 ala2 arab, starwars..setahun sekali je..