dh raya ke6 kan..cepatnye masa blalu..aku plak dok umah je, tak ke mana2.tetiba je teringat nak makan laksa. nk beli, tp taktau le kedai mana yg buka. jauh plak tu kedai yg aku suka. so, aku amek keputusan wat sendiri. cewahh..cam terer. lama dah oo aku tak masak laksa sendiri. last aku igt masa aku anak srg kot..bukan malas, tp malas kot..apa daa pya ayat..
pas masak aku makan 1 mangkuk, jap ja terus sakit 1 badan nih..org2 tua2 dah pesan, pas beranak, kena pantang. aku plak kalau laksa nih, pantang tengok. mmg aku perasan bila pas mkn laksa je, terus sakit badan nih..adoilaa..ada yg kata kalau makan laksa beras ok, aku mkn, ok gak, tk skt plk bdn nih..nih aku mkn laksa yg bukan laksa beras kot..betul ke teori ni aku pn tak tau daa..tp peberet pya pasal, ngap je..aku paling suka laksa penang, sbb dia masam2 sikit, aku suka kuah yg ceroi gitu..cair le..tp laksa perlis or kedah pn aku suka gak..cuma laksa Johor je kureng sikit..laksam pn sama, kureng sikit..tp ok2 la..
hem..org posa turun berat badan, aku posa..macam di pam2 je badan aku..tambah2 pas raya nih..nak diet tu slalu..tp tak jugak tmakbul..
Iklan aku..
Friday, September 25, 2009
Thursday, September 24, 2009
raya 2009 di Perlis
Raya thn ni, turn mertua, so aku stat bcuti pd jumaat tu le, pas keja kamis tu, bedezup terus ke Perlis. Hubby dah stat cuti kamis tu lg sampai raya ke4. sampai di Perlis, sempat le b'buka wpun tlewat dlm 10 minit. sampai kat umah, k.ipaq aku n family dah pn sampai dr Ipoh, diorang smpai awai dlm thari tu. so, sampai je, terus ngap le..
esoknya plak, kami bgotong royong kemas rumah. letih gak le, sampai tgk air kosong pn cam sedap je..so, selesai mengemas, aku n sil jht manik kat baju. ala, jht bodo2 je..sbb bj aku thn ni, kain kosong, konon2 nk kasi bseri la..sampai ke malam,pas bebuka, smbg blk..
esoknya hr last posa, wat ketupat daun palas plak, tp aku tak tolong balutkan, sbb mmg sah tak jd, jd ketupat betina..aku tlg potong daging je nak wat rendang. ok la, tolong gak tu..
bebuka utk last day ala kadar je, tp ala2 kdr pn, sedap gak, coz sil aku bwk balik tulang lembu, so watpe lg, sup le..feberet hubby aku..
kali raya agk meriah la, sbb sejak 3 thn hubby aku keje kat situ, ni le dia dpt cuti raya pertama smpai raya k4,kalau tk, pas semayang dah kena duty. dia mmg excited bebeno, siap tbg buluh nak psg pelita, buat tu, buat ni..kalau tak, cam tak semangat je..pulak tu sil2 (ada2 je) pn dpt cuti hari raya ni, tk mcm sblm2 ni..raya ke3, 4 baru nampak btg idung..
aku je lain, aku nak cuti, dapat je..syukur alhamdulillah..
ok, raya per1, pas semayang raya, aku n family jenjalan 2,3 buah rmh sedara kat2 situ, pastu alik rmh, dah tbongkang smuanya, tp aku takleh tido,pns kot,so dgn rajinnye, p basuh bj (pakai mesin..)oops, lupa lak nk cerita,menu hr tu, bihun sup daging..sil aku yg buat..
tp dalam dok seronok2 tu, ada 2,3 story sedey..1st, 2,3 hr sblm raya, mak aku sakit, dmm, penat..tp masa tu aku dah kat kg. nak blk tp kak aku ckp, xpe, dia ada tolong tgkkan, boleh kata tiap jam aku tel kak aku tnya psl mak aku. pg raya plk, adk aku gtau yg kakak aku (k.Ija) msk wad, sbb mengandung luar rahim, mlm tu oprate buang sebelah (rahim ke? tak pasti..)kalau ok, ni anak k3 dia. sedih tol la..raya k2 ptg aku blk Penang. raya k3, ibu kucing aku yg baru je beranak bln posa ritu, mati. tak tau sbb apa. mak aku ckp dia tak mau mkn 2,3 hari sblm tu. cuba bygkan, dia tinggalkan anak yg tak pandai mkn minum sdri..sedih la..aku,kak,abg aku pakat2 la bgilir suap susu pakai picagari..hrp2 anak2 kucing ni hidup sihat la..cyannye..
dah le, ni anak2 aku dan stat kacau, tekan sana sini, nanti2 aku masuk balik k..daaa...
Tuesday, September 15, 2009
hepy besday syabil..


Pada 15.9.07 tepat jam 5.18 petang, bersamaan 3 Ramadhan 1428, lahirlah seorang bayi comel yang dinamakan Alif Nuriman Syabil..Kini genaplah umurnye 2 tahun..Ibu doakan moga anak ibu menjadi insan yang berguna, anak yg soleh, berjaya dunia dan akhirat..mempunyai budi pekerti yg mulia..sihat sentiasa dan dilindungi olehNya..
Tahun ni ibu n abah belum sempat nak celebrate besday Syabil sbb skarang ni bln posa, so maybe ditunda ke tarikh2 yg sesuai. mcm thn lepas, celebrate kt kg abah, sama2 ngan spupu, Sasya..so thn ni, mama plan nak celebrate skali ngan Syabil, so tunggu ye sayang..ibu tau, syabil pn tak tau apa2 pun pasal besday2 ni kan, tp takpe, at least ada le kenangan nanti kan..so tunggu le ye..
Wednesday, August 19, 2009
Monday, August 17, 2009
hobi baru..
sejak 2 menjak ni aku dah ada hobi baru..agak2 apa ye..hik hik..JAHIT MANIK..sbenonye, aku ni kalau bab2 camtu, mmg le minat sgt, compare ngan masak, aku kureng sikit..antara yg aku suka, mengait, cross stich..jht baju aku teringin sgt nak blajaq, coz tak reti lgsg, bukan la nak buat duit, tp minat plus ngan bleh jht bj sndiri..tp tak sempat le nk mendalami ilmu tu..
alkisahnya, bila aku tgk baju bos aku, anak kpd akak kat opis aku yg jahitkan manik, aku jadi teruja, coz cantik2..mcm2 design dia buat..kalau nk tempah, bagai dikata le, boleh tahan regenye..tp aku ni lebih kpd minat nak cuba sendiri..masa cuti ujung minggu baru2 ni, aku hbskan masa aku ngan mjahit manik..mahal gak rupenya manik ni ye..permulaan, aku jht kat bj raya aku thn lepas, so aku tgk, ok2 je la..nama pn permulaan kan..dah siap sepenuhnya 1 psg..yg berikutnya, still dlm proses..idak le cantik sgt..ok ok jer..
Thursday, August 13, 2009
tajuk apa yer..
sedap sehingga menjilat jari...ni kesah yg dah agak basi le, tapi totap aku nk update ye..kisahnya aku ngan besfren aku (cik da) p shoping kat Jakel, Hajaba..kat SP nun..tak shoping pabenda pun, beli kain kat Jakel tuk buat baju raya, tp gambo kain takde kat sini yek..pastu kita round2 kat area2 tu, singgah Hajaba tgk tudung, tp tak sempat dan mewindow shoping pn, si syamel sakit perut lak..cantik2 tudungnye, tp rega, mahal wo..rm80 paling murah kot..hari slpsnya aku datang balik, rembat gak 1 lai utk d hadiahkan kat ofismate, merangkap kakak, merangkap bos..hehehe..merangkap kawan la..kami p time keje..takpe, bos sebenar tak tau..ahaks..
time aku p sblm tu, ada pameran keta2..mcm2 ada, dgn soundsystem mcm nak pecah jantung aku dengaq..pastu singgah kat Radix FC,makan2..tu le 1st time aku makan kat Radix, so memang sedap la..kentang putar paling aku suka..yg lawaknya tu, si syamel kalau p KFC nak chicky meal, so kt radix pn ada gak ala2 chicky meal, tp bila buka kotak hadiah tu, syamel cakap, ibu, mana hadiah? takdak pn..ye la, radix tak bagi hadiah cam kfc, tp dia bagi hadiah time tu kotak yg dilipat2 jadi tabung..so,muncung la kejap..dia dok ingat ada la keta ke, apa2 la mcm kat kfc..bagi aku mungkin pihak radix ada alasan dorang bg hadiah camtu kan..bagus2..aku sokong..
Tuesday, July 21, 2009
aku yang sepi..
amboi tajukkk...bukan main..tp itu yg aku rasa sbenonye..or aku rindu kat hubby aku..ahaks..malu lak nak cakap..yo la, patut pun kalau aku nak rindu kat dia, dia d sinun, 2 minggu skali je leh jumpa..huhu..kdg2 rasa hidup kurang lengkap je, ye la, ujung minggu dok umah je, nak jenjalan pn xdak ati, tp kalau hubby balik pn, rasa cam kejap je, ye la dia cuti jumaat sabtu, aku sabtu ahad, so sabtu tu dia dah kalut2 nak balik, coz ahad dah keje..huih..brapa lama la agaknya aku nak berjauhan cam gini ye??tp jauh2 ni le menguji kesabaran, kesetiaan..yg penting aku rasa cam baru je kawin, sms2, i lap u, u lap me..cam cintan cintun pya zaman gitu..suami beb, sapa yg tak sayang suami kan..kdg2 aku rasa sedih n tkilan sbb tak dpt sediakan makan minum, pakai, segala kperluan dia mcm suami isteri lain..tp aku tau dia fhm situasi kami ni..apa yg penting, wpun bjauhan, kami ttp bahagia..sori ek..ter'emo' lak pepagi nih..layan jer..
Subscribe to:
Posts (Atom)



